عرضه میوه در بازار با قیمت واقعی، با حذف واسطه ها در میدان میوه و تره بار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان از حذف واسطه ها در میدان میوه و تره بار اهواز به منظور عرضه میوه با قیمت واقعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بحرینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: به منظور عرضه میوه در سطح بازار با قیمت واقعی، واسطه ها در میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز در حال جمع آوری هستند.

وی افزود: اقدامات اصلاحی در سطح میدان میوه و تره بار الغدیر آغاز شده و با حذف واسطه ها در میدان میوه و تره بار، میوه به قیمت واقعی عرضه خواهد شد.

بحرینی بر لزوم ارائه فاکتور قانونی و استاندارد و دارای کد اقتصادی به خریداران در میدان میوه و تره بار اهواز تاکید و تصریح کرد: بازرسان اتحادیه میوه و تره بار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان موظفند قیمت ها را کنترل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اذعان داشت: اتحادیه میوه و تره بار اهواز باید واحدهای صنفی و میوه فروشان در سطح بازار را ملزم به نصب برچسب قیمت میوه و ارائه فاکتور فروش به خریداران نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از تنظیم بازار هم باید توسط مردم صورت بگیرد، اظهار کرد: اگر مردم تخلفی مثل نداشتن برچسب و یا ارائه ندادن فاکتور بین فروشندگان میوه مشاهده کنند، حتما مراتب را به سامانه 124 (رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان) گزارش دهند.

علی بحرینی در ادامه از افزوده شدن 10 گروه بازرسی به گروه های فعلی سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان خبر داد و بیان داشت: این گروه ها به منظور بررسی هر چه بیش تر قیمت میوه در بازار اضافه شده اند و برای شناسایی متخلفان در بازار به همکاری مردم هم نیاز است.

وی اذعان کرد: دولت تمام توان خود را برای کاهش قیمت از طریق حذف واسطه ها و توزیع کالاهای اساسی به مقدار نیاز بازار به کار گرفته است.

بحرینی اظهار داشت: برای تعدیل قیمت مرغ در بازار، خوراک مرغداری ها و نهاده های دامی باید با تسهیلات در نظر گرفته شده دولت و با قیمت تعزیراتی در اختیار مرغداری‌ها قرار بگیرد تا افزایش قیمت مختصری که نسبت به سایر استان‌ها و میانگین کشوری داریم، اصلاح شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی موظف شد در حداقل زمان ممکن نسبت به تامین نهاده ها و خوراک دام با قیمت مناسب برای مرغداری ها و اتحادیه اقدام کند و سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان نظارت کافی را روی قیمت مرغ داشته باشد.
این مقام مسئول در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای پرتردد مثل اهواز- مشهد و اهواز - تهران با توجه به اعتراضات و پیگیری‌ مردمی گفت: با مداخله سازمان بازرسی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان مسیر اهواز- تهران از حالت چارتری خارج شده و به حالت سیستمی برگشته و قیمت ها متعادل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه 2 ایرلاین متخلف شناسایی شدند اذعان داشت: پرونده این ایرلاین ها پس از تشکیل پرونده توسط بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

انتهای پیام/گ

ثبات قیمت در بازار میوه و تره بار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار