رئیس سازمان بسیج اصناف:

ثبات قیمت در بازار نداریم‌/ تخلفات گسترده در اتاق اصناف صورت می گیرد

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ‌با بیان اینکه تیم اقتصادی‌ دولت ضعیف است و ثبات قیمت در بازار نداریم، گفت: ‌متاسفانه در شرایط اقتصادی امروز جامعه، رکود بی‌سابقه‌ای در بازار شکل‌ گرفته است.

ثبات قیمت در بازار نداریم‌به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور امروز در همایش حمایت از کالا ایرانی و فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و احتکار که با حضور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و اصناف کرمان در محل اتاق اصناف کرمان برگزار شد اظهار داشت: ۱۱ هزار شهید اصناف در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و دفاع از کشور کردیم که یک هزار و ۱۸ نفر از آن‌ها در گلزارشهدا کرمان دفن هستند.

وی با بیان اینکه اصناف در خط مقدم جبهه مبارزه علیه دشمنان انقلاب اسلامی هستند گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اولین کسی که به ندای امام خمینی (ره) گوش فرا دادند بازاریان و اصناف بودند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه دشمن با تلاش فراوان قصد دارد مردم و اصناف را از نظام جدا کند افزود: بسیج و سپاه وظیفه حمایت از دستاورد‌های انقلاب را دارد و دستاورد‌های انقلاب مردم و مستضعفان هستند.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت ضعیف است و ثبات قیمت در بازار نداریم تصریح کرد: متاسفانه در شرایط اقتصادی امروز جامعه، رکود بی‌سابقه‌ای در بازار شکل‌گرفته است.

حسن‌پور با انتقاد از اینکه دستورالعمل‌های یک شبه و دلار دولتی رانت بسیاری در کشور ایجاد کرده است، بیان کرد: ما در کشور ضعف مدیریتی بحران را شاهد هستیم و زمانی که می‌دانستیم رئیس جمهور آمریکا از برجام بیرون می‌آید چه تیم بحرانی ایجاد شد؟

وی با اشاره به اینکه ضعف در اطلاع‌رسانی و استفاده نکردن مفید از رسانه‌ها و صحبت‌های بعضی از مسئولان تشویش و اضطراباتی را در بازار ایجاد کرده است گفت: در شرایط امروز جامعه همکاری افراد فعال اقتصادی سودجو در بخش خصوصی با مفسدان در بخش دولتی را شاهد هستیم که باید این مفسدین شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه با وضعیت فعلی بازار بعضی از صنوف در آینده نابود خواهند شد، تصریح کرد: به اصناف از همه طرف مانند مالیات‌های زیاد و عوارض شهرداری و... فشار وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات روانی در فضای‌مجازی از همه طرف فشار می‌آورد افزود: برخی از مسئولان هم متاسفانه در این شرایط کشور حرف‌های دشمنان را بازگو می‌کنند.

حسن‌پور با بیان اینکه باید مطالبات مردم را به رسمیت بشناسیم، افزود: بستر اعتراضات باید فراهم شود تا مردم حرفشان را بزنند و تأکید ما بر این است که موضوع اعتراضات صنفی و بیان مشکلات است نه اعتراضات سیاسی.

وی با اشاره به اینکه در نقد‌ها هم باید به دنبال این باشیم که نقد‌ها منصفانه و سازنده باشد گفت: دولت جمهوری اسلامی زحمات زیادی می‌کشد و تلاش می‌کند که نباید نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما به ظرفیت داخلی کشور نیست افزود: ۲۶ طرح بسیج اصناف برای دولت طراحی‌کرده است که دو طرح آن مربوط به بازار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تلاش بسیج کمک به دولت است بیان کرد: هر انباری، انبار احتکار کالا نیست و کار بسیج شناسایی شبکه‌های احتکار و شناسایی مفسدین و احتکارگران است.

وی با بیان اینکه ۱۷۵ میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از انبار‌های احتکار توسط سازمان بسیج اصناف است بیان کرد: تخلفات گسترده‌ای در اتاق‌های اصناف صورت می‌گیرد اتاق اصناف ایران شش ماه است بدون مجوز در بخش‌هایی دخالت می‌کند که مربوط به آن نیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ز

رکود بی‌سابقه‌ای در بازار شکل‌گرفته است

منبع: تسنیم

برچسب ها: تعزیرات ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.