تغییر قیمت دلار بر روی قیمت تجهیزات پزشکی اثر گذار بوده است

رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: تغییر قیمت دلار بر روی قیمت تجهیزات پزشکی اثر گذار بوده، اما در زمینه خدمات رسانی به مردم مشکلی را ایجاد نمی کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی جوادی رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان شامگاه پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، ضمن تبریک این روز با اشاره به عضویت 12 هزار نفر در سازمان نظام پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: هفت هزار و 500 نفر از این افراد پزشک و مابقی داروسازان، دندان پزشکان، فیزیوتراپ‌ها، ماماها، کارشناسان تغذیه، شنوایی سنجی و مشاغل دیگر است.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت دلار بر روی قیمت تجهیزات پزشکی اثر گذار بوده، اما در زمینه خدمات رسانی به مردم مشکلی را ایجاد نمی کند، افزود: همه آگاه هستیم که بسیاری از مواد باید بار ارز تهیه شوند و همین امر موجب افزایش قیمت ها شده، اما این روند افزایش قیمت ها ربطی به دستمزد پزشکان ندارد.
رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: با گران شدن ارز در بخش خصوصی و دولتی به اجبار مبالغی از بیمار گرفته می‌شود و این برنامه ارتباطی به دستمزد پزشکان ندارد، طی چند سال اخیر دستمزد پزشکان مختصر بوده و با همین دستمزدهای مختصر امرا معاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه در اصفهان تعرفه پزشکان و زیرمیزی‌ها به مقدار زیادی کنترل شده است، گفت: اگر مواردی هم اتفاق افتاده بسیار جزئی بوده است، اما چنانچه شرایط فعلی ادامه یابد و در خصوص افزایش دستمزد پزشکان برنامه ریزی نشود، جلوگیری کردن از گرفتن زیر میزی کار آسانی نخواهد بود.

همچنین در این نشست سیاوش صحت، رییس انجمن جراحان ایران با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در طول تاریخ ایران خدمات خوبی را به مردم ارایه کرده است، اظهار کرد: در هر شرایطی در تحریم و غیر تحریم و در گذشته در زمانملی شدن صنعت نفت پزشکان نشان دادند که به تعهدات اخلاقی خود پایبند بوده و بیش از هر چیز دیگری برای جان انسان‌ها ارزش قایل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود تجهیزات پزشکی در کشور نداریم و با استریل کردم تجهیزات چندبار مصرف می توان نیازهای موجود را برطرف کرد، اضافه کرد: تحریم ها در روند خدمات ارایه شده جامعه پزشکی به بیماران تاثیر گذار نیست و مردم صدمه نخواهند دید.

صحت با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس مردم کشور شاهد این اتفاق ها بودند، افزود: با وجود تحریم ها هیچ جبهه ای بدون پزشک و پرستار نبود و خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارایه شد. اکنون نیز با وجود تحریم جامعه پزشکی در ارایه خدمات به بیماران نقصی نخواهد داشت و افزایش تعرفه را به صورت خودسرانه انجام نمی دهد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.