افتتاح ساختمان مرکز رشد و رونمایی از ۸ محصول فناورانه، برنامه شاخص پارک علم و فناوری در هفته دولت

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت، ساختمان مرکز رشد جامع واحد‌های فناور افتتاح و از ۸ محصول فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک، رونمایی می‌شود.

حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛هدف اصلی پارک علم و فناوری استان را دستیابی به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در غرب و شمالغرب کشور و تحقق ارتباط علم و صنعت دانسته و اظهار کرد: تلاش برای تجاری‌سازی تحقیقات، کمک به شرکت‌های نوپای متکی بر نوآوری و تسریع روند انتقال فناوری نیز از اهداف تاسیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی است.

وی درباره اینکه تا چه میزان پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، به اهداف تعیین شده خود دسترسی یافته گفت: تمام تلاش‌ها در جهت رسیدن به اهداف پارک‌بوده است و در همین راستا، تمامی فعالیت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خصوصا از نظر نرم افزاری حول محور ارتقا فرهنگ کارآفرینی و نوآوری بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی افزود: از نظر سخت‌افزاری نیز تلاش شده است، با ایجاد بستر ارتباط نزدیک و فعالیت شرکت‌های فناور، در کنار هم در محیط فیزیکی، توان رقابت و همکاری آن‌ها افزایش یابد.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا اقدام سایر نهاد‌ها برای ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی، منافاتی با وظیفه پارک دارد، تصریح کرد: منافاتی در این باره وجود ندارد. ولی بهتر و منطقی‌تر است که تمرکز و همکاری بر رشد و توسعه پارک جامع استانی وجود داشته باشد، در حال حاضر استان آذربایجان‌غربی، نیازمند یک پارک علم و فناوری با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است و همراهی تمامی ارگان‌ها برای رسیدن به این منظور احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: بی‌تردید تجربه موفق پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، می‌تواند در آینده به ایجاد پارک تخصصی نیز کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی درباره حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک و وضعیت موجودشان گفت: در سال ۹۵ گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که سال ۹۶ این رقم به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۴ شرکت در پارک مستقر هستند، گفت: با تحول مدیریتی صورت‌گرفته تعداد شرکت‌ها با رشد ۲۱۱ درصدی روبرو شده است.

وی درباره برنامه امسال پارک علم و فناوری گفت: افتتاح ساختمان مرکز رشد جامع واحد‌های فناور و رونمایی از ۸ محصول فناورانه شرکت‌های مستقر پارک، در هفته دولت، از برنامه‌های شاخص پارک علم و فناوری است.
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.