رئیس اداره دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی برای دانش‌آموزان کمتر از ۱۴ سال

صادقی گفت: وزارت بهداشت در آغاز سال تحصیلی جدید طرح مدارس عاری از پوسیدگی را برای دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال اجرا می‌کند.

اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی برای دانش‌آموزان کمتر از ۱۴ سالقاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مقوله سلامت دهان و دندان یکی از مسائل مهم در جهت کاهش هزینه‌های تحمیلی در حوزه سلامت محسوب می‌شود از این رو برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت دهان و دندان مردم به ویژه دانش‌آموزان و گروه‌های هدف در تمام طول سال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در آغاز سال تحصیلی جدید طرح مدارس عاری از پوسیدگی را برای دانش‌آموزان زیر 14 سال در سراسر کشور اجرا می‌کند.

صادقی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان در دوره‌ای که دندان شیری و دائمی وجود دارد مراقبت‌های لازم از نظر بهداشتی بیشتر از هر زمان دیگری لازم است و به همین دلیل وزارت بهداشت علاوه بر طرح وارنیش فلوراید، پروژه مدارس عاری از پوسیدگی را نیز اجرا می‌کند.

خدمات بهداشتی درمانی رایگان در روستاها

رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان تأکید کرد: خدمات بهداشتی درمانی و اقدامات پیشگیرانه برای دانش‌آموزان در روستاها کاملا رایگان است و در شهرها با دفترچه‌های بیمه سلامت نیمه رایگان خواهد بود به طوری که تنها ده درصد از فرانشیز در قبال ارائه خدمات بهداشتی درمانی از مردم دریافت می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید و ترمیم دندان شماره  6 به صورت کاملا رایگان در بین گروه‌های هدف، دانش‌آموزان و مادران باردار انجام می‌شود و این اقدام در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان افراد جامعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار