کانال ریحانه منتشر کرد؛

خانم‌ها با همکاران مرد چگونه رفتار کنند؟

کانال ریحانه از کانال‌های وابسته به دفتر رهبر انقلاب با انتشار مطلبی، شیوه صحیح برخورد خانم‌ها و آقایان در محیط کار را تشریح کرد.

ریحانهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال ریحانه یکی از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای است که با ارائه مطالب جالب و مفید توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

در ادامه مطلبی که به تازگی در این کانال در خصوص شیوه برخورد صحیح خانم‌ها و آقایان در محیط کار منتشر شده را می‌خوانید.

*مراقب خودمان باشیم*
با همکاران مرد، در محیط کار چگونه رفتار کنیم؟

یکی از دغدغه‌های جدی ما زنان در محیط کار، نوع تعامل‌مان با آقایان و همکاران مرد است. به گونه‌ای که هم به وظایف و تعهدات‌مان در حیطه‌ی محیط کار عمل کنیم و هم به عنوان یک زن مسلمان به اصول دینی خودمان نیز پایبند باشیم. ضمن اینکه یک فعالیت اجتماعی سالمی را تجربه کنیم بدون اینکه آسیبی متوجه روح و روان‌مان باشد. حتما شما هم به عنوان یک خانم شاغل تا به حال ذهن‌تان بارها به بهانه‌های مختلف درگیر این مساله شده است و راه‌های احتمالی آن را با خودتان بازگو کرده‌اید. حال به شما پیشنهاد می‌کنیم راه‌کارهای عملی ما را نیز بخوانید و با خود مرور کنید:

*مدیر، شمائید*
یادتان باشد مدیریت درست رابطه بین یک آقا و خانم به دست خانم‌هاست. واکنش‌های محجوبانه‌ی خود ما در پوشش و گفتار و رفتار است که به آقایان نشان می‌دهد تا چه اندازه اجازه دارند به حریم‌ ما نزدیک شوند. بسیاری از رفتارهای راحت آقایان در گفتار و رفتارشان با همکاران خانم، از نوع برخوردهای خود ما نشات می‌گیرد.

*اسم کوچک، نه!*
یکی از مسایلی که در بعضی محیط‌های کاری دیده می‌شود صدا کردن همکاران به اسم کوچک یکدیگر است که باعث صمیمیت بیش از حد می‌شود. اگر همکار آقا شما را با اسم کوچکتان صدا کرد، محترمانه و با رفتارتان به او نشان دهید که از این کار او ناراضی هستید. مثلا همان زمان، او را با اسم رسمی سازمانی‌اش (آقایِ فلانی) صدا بزنید. اگر متوجه نشد و بار دیگر شما را با اسم کوچک صدا زد، مستقیما و با احترام بگوئید که این کار را درست نمی‌دانید. خجالت را کنار بگذارید و از حریم شخصی‌تان دفاع کنید.

ما انسان‌ها گاهی احتیاج به درد و دل کردن و صحبت با دیگران داریم. ولی همکاران مرد شما، مورد مناسبی برای درددل کردن و شنیدن مشکلات شخصی شما نیستند. بازگو کردن مشکلات شخصی‌تان فقط موجب ورود همکارمرد به حریم خصوصی‌ شما می‌شود. حتی ممکن است در برخی موارد موجب ایجاد مزاحمت و سوءاستفاده از شما شود.

آقایان نیز مثل خانم‌ها احتیاج به بازگو کردن مشکلات و درد و دل دارند و گاهی سردرد و دلشان درباره مشکلات زناشویی‌شان با همکاران خانم باز می‌شود. ما خانم‌ها نیز به خاطر عاطفی بودن و حس مادرانه و خواهرانه‌ای که داریم، ممکن است پای دردل همکاران آقا بنشینیم و فکر کنیم با این کار کمی به آ‌ن‌ها کمک می‌کنیم؛ ولی این کار ما کمک خاصی به همکارمان نمی‌کند. بهتر است اگر در این موقعیت قرار گرفتید، به همکارتان بگوئید بهتر است به یک مشاور مراجعه کند یا با همکاران آقا که بهتر با روحیات مردانه آشنا هستند، صحبت کند. این صحبت‌ها باعث صمیمت و گاها دخالت در امور خانگی افراد خواهد شد که گاهی تبعات خوبی ندارد.

سعی کنید موقع صحبت کردن با آقایان، رسمی صحبت کنید. در توصیه‌های اسلامی تاکیدات زیادی به نوع صحبت کردن بین زن و مرد نامحرم شده است. این توصیه‌ها برای مصون ماندن زنان و مردان از آسیب‌های روحی و جسمی و روانی و داشتن زندگی سالم و راحت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
بسیار عالی
آخرین اخبار