کشت نشایی چغندر قند+ فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از کشت نشایی چغندر قند در همدان خبر داد.

کشت نشایی چغندرقند در همدان+ فیلمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: کشت نشایی یکی از روش‌های کشت است که می‌تواند درکاهش مصرف آب آبیاری‌، سموم آفات نباتی و علف‌کش‌های شیمیایی موثر باشد‌.
وی افزود: در این روش بخشی از طول دوره رشد محصول در خزانه و درمساحت بسیار محدودتری نسبت به کشت مستقیم بذر در مزرعه سپری می‌شود و در مصرف نهاده‌های تولید صرفه‌جویی می‌شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از دیگر مزایای کشت نشایی چغندر قند را یکنواختی سطح سبز محصول، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های عملیات وجین و تنک کردن مزرعه‌، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خسارت‌زا مانند علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها عنوان کرد. 

فضلی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول با نیاز آبی بالا با طول دوره رشد در حدود 180 تا 200 روز است، افزود: با توجه به محدودیت منابع تامین آب و ضرورت مصرف بهینه آب‌، کشت نشایی چغندرقند‌ با توجه به کاهش 3 تا 4 نوبت در آب آبیاری که مهم‌ترین ویژگی این نوع کشت است، در دستور کار قرار گرفته و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. 

 
انتهای پیام/غ 

کشت چغندر قند در همدان

برچسب ها: کشاورزی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار