رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان خبرداد:

افتتاح ۷۶پروژه کشاورزی باسرمایه گذاری بیش از ۵۸۹میلیارد درکردستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان از افتتاح ۷۹ پروژه کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۹ میلیارد ریال در هفته دولت در این استان خبرداد.

افتتاح ۷۶پروژه کشاورزی باسرمایه گذاری بیش از ۵۸۹میلیارد درکردستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خالد جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پروژه‌های مختلف بخش کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید و در هفته دولت هم ۷۶ پروژه این بخش قابل افتتاح است.

وی میزان سرمایه گذاری برای تعداد پروژه مذکور را ۵۸۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال ذکر کرد و اظهارداشت: دو پروژه در بخش شیلات، ۱۸ پروژه آب و خاک، ۶ پروژه صنایع، ۲۴ پروژه معاونت بهبود تولیدات دامی، ۲۰ پروژ معاونت بهبود تولیدات گیاهی و ۶ پروژه هم در بخش منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسند.

وی میزان اشتغالزایی این ۷۶ پروژه را ۵۱۱ نفر خواند و بیان کرد: برای ۷۳۷ نفر هم در نتیجه بهره برداری از این پروژه‌ها تثبیت شغل خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان ادامه داد: علاوه بر افتتاح این تعداد پروژه در این هفته کلنگ زنی سیلوی ۱۵ هزار تنی شرکت تعاونی روستایی بعثت به مرکزیت گنجی را هم خواهیم داشت.

جعفری یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی استان را توجه به افزایش درآمد کشاورزان خواند و عنوان کرد: افزایش درآمد برای کشاورزان و جلوگیری از تخلیه جمعیت روستایی از جمله مسائل حائز اهمیت است که با اجرای پروژه‌هایی در روستا‌ها درصدد ارتقای تولید و اشتغال در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.