رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:

6 هزار میلیارد در بخش مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است

عباسی گفت: در سال‌های اخیر حدود 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون اتفاق افتاد که این میزان در تاریخ کشاورزی بی‌سابقه بوده است.

سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد در بخش مکانیزاسیون کشاورزیکامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: براساس آخرین برآوردها از سال 92 تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش اتفاق افتاده که این میزان در تاریخ کشاورزی بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی،  این  میزان سرمایه گذاری در 6سال اخیر منجر به تأمین تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی و رونق صنعت مکانیزاسیون شد.

عباسی از خوداتکایی 80 تا 95 درصدی در بخش ماشین آلات کشاورزی خبر داد و گفت: البته این بدان معنا نیست که امکان تولید تمامی قطعات در داخل وجود دارد چرا که هم اکنون برای 20 درصد از این تولیدات به قطعات وارداتی نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: خروج آمریکا از برجام اثری بر صنعت مکانیزاسیون داخل ندارد


این مقام مسئول ادامه داد: ماشین آلات زراعت برنج، باغبانی و بخشی از ماشین‌های دام و طیور و شیلات به طور کلی وارداتی است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به خوداتکایی صد درصدی در این بخش دست یابیم.

معاون وزیر جهاد با اشاره به اینکه صنعت مکانیزاسیون نباید به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: سرمایه گذاری در صنعت ماشین آلات تأثیر بسزایی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین دلیل توجه به این بخش در شرایط تحریم یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تأثیر نوسانات ارزی بر واردات ماشین آلات، افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، مدیریت و نظارت کامل بر این عرصه داریم تا با حداقل افزایش قیمت در این بخش روبه‌رو شویم.

عباسی در پایان با بیان اینکه 20 درصد قطعات و اجزای ماشین آلات تولید داخل، وارداتی است، تصریح کرد: این در حالی است که نوسان نرخ ارز، در مجموع حوزه ماشین‌های کشاورزی کمترین آسیب پذیری را نسبت به سایر بخش‌ها داشته است.

انتهای پیام/

خوداتکایی 95 درصدی در بخش ماشین آلات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار