استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی ابتلای افراد به بیماری‌های وحشتناک

فناوری هوش مصنوعی این بار نه به شکل ربات‌های انسان نما، بلکه به شکل الگوریتم‌های شبیه سازی به نجات بیماران سرطانی می‌شتابد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فناوری هوش مصنوعی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا به پیش بینی رشد و دگرگونی سلول‌های سرطانی در بدن بیماران بپردازند.

این شیوه جدید شناسایی سرطان که به نام رولور (Revolver) شناخته می‌شود به شناسایی الگو‌های جهش در DNA سلول‌های سرطانی می‌پردازد. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این روش می‌تواند به پیش بینی دگرگونی‌های ژنتیکی در آینده درتومور سرطانی پرداخت.


محققان سرطان شناس اعتقاد دارند با توجه به منحصربه فرد بودن زنجیره ژنتیک هر فرد، شیوه درمانی افراد باید متفاوت از یکدیگر بوده و با توجه به سن، جنسیت، سابقه بیماری‌های مزمن و نوع ژنتیک درمان شود.


فناوری جدید برپایه هوش مصنوعی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا قبل از درمان بیماری، روند گسترش سلول‌های سرطانی و مناطقی که در آینده دچار سرطان می‌شوند را شناسایی و بنا بر اطلاعات به دست آمده به درمان تخصصی بیمار بپردازند.


یکی از مشکل‌های پیش روی دانشمندان در مهار تومور‌های سرطانی، مقاومت سلول‌های سرطانی نسبت به دارو‌ها و نیز تخریب سلول‌های سالم بدن در زمان درمان است.


پژوهش ها درباره استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق عملکرد تومور سرطانی به وسیله دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان (ICR) در پایتخت انگلستان انجام شده است. با استفاده از فناوری‌های عکس برداری پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی دانشمندان قادر به شناسایی مراحل رشد تومور درآینده هستند.

در طراحی الگوریتم هوش مصنوعی، دانشمندان به بررسی دقیق ۷۶۸ نمونه تومور از ۱۷۸ بیمار مبتلا به انواع سرطان‌های ریه، سینه، کلیه و روده پرداخته اند.


افزون بر شناسایی عملکرد آتی تومورسرطانی، دانشمندان درحال پژوهش برروی طرحی هستند که با بررسی وضعیت سلول‌های بدن و تحلیل مبتنی بر استفاده از هوش مصنوعی، درصد زنده ماندن و بهبود بیماران سرطانی است.

منبع:Dailymaill

انتهای پیام/

هوش مصنوعی سرطان در هر فرد را پیش بینی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار