داروسازی از طریق چاپ مایعات،گام عظیم چاپ سه بعدی

محققان دانشگاه هاروارد به تکنولوژی چاپ مایعات با استفاده از امواج‌صوتی دست پیدا کردند.این تکنولوژی تحول بسیار زیادی در زمینه‌ داروسازی ایجاد خواهد کرد.

پرینت مواد دارویی، دستاورد تکنولوژی جدید چاپ مایعاتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چاپ‌گرهای سه‌بعدی صنعت چاپ را فرسنگ‌ها جا به جا کردند. طراحان و دانشمندان با استفاده از این فناوری مواد جالبی را چاپ کردند، از وسایل خانه گرفته تا بافت پوست.اما همه‌ی این دستگاه‌ها مواد جامد را چاپ می‌کنند.اگر دستگاهی بتواند مایعات را چاپ کند صنعت تولید مواد بار دیگر متحول می‌شود.

چاپ مواد مایع با وجود جوهرافشان‌ها امکان‌پذیر است اما این روش زمان زیادی می‌برد و دقت پایینی دارد.اگر بخواهید یک ماده‌ی بیولوژیکی یا حتی یک قطره آهن مایع را چاپ کنید باید چکار کنید؟ با این چاپ‌گر جدید این امکان برای شما فراهم می‌شود.محققان دانشگاه هاروارد تکنینی ایجاد کرده‌اند که با استفاده از امواج صوتی آکوستیک، حتی می‌توان موادی را که از لحاظ ساختاری سازگار نیستند چاپ کرد. این روش از یک رزوناتور آکوستیک برای ایجاد میدان صوتی استفاده می‌کند. حتی برخی از چسبناک‌ترین مواد هم نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند. شما می‌توانید اندازه قطره‌ها را با استفاده از دامنه امواج صوتی کنترل کنید و آن‌ها را هرجا که دوست دارید قرار دهید.


بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین بازی‌های رایگان اندروید در سال 2018


علی‌رغم این‌که دستگاه پرینت مایعات به دلیل استفاده از امواج صوتی مضر به نظر می‌رسد، شما حتی می‌توانید برای چاپ سلول‌های زنده از آن استفاده کنید. این دستگاه هنوز در اول راه است اما محققان هاروارد آینده روشنی برای آن می‌بینند. هاروارد معتقد است این تکنولوژی در علم داروسازی بسیار کارآمد است.همچنین می توان از این تکنولوژی در شکل دادن مواد جدید رسانا و نوری یا حتی اهداف روزمره مانند لوازم آرایشی و مواد غذایی استفاده کرد.به‌زودی می‌توان شاهد استفاده این تکنولوژی از تولید دارو تا موادغذایی بود.

پرینت مواد دارویی، دستاورد تکنولوژی جدید چاپ مایعات

انتهای پیام/

امکانات چاپ‌گر جدید

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار