تازه‌های نشر؛

کتاب برکات زیارت سالار شهیدان امام حسین (ع) منتشر شد

کتاب برکات زیارت سالار شهیدان امام حسین (ع) اثر علی کاکی روانه بازار نشر شد.

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آثار جدید این انتشاراتی گفت: دو عنوان کتاب جدید را در حوزه ادبیات مذهبی منتشر کرده ایم. یکی از آنها برکات زیارت سالار شهیدان امام حسین (ع) نام دارد. این کتاب را پژوهشگر کشورمان علی کاکی نوشته است.

وی افزود: کتاب مذهبی دیگر «امام حسن مجتبی، فضایل و کرامات از کودکی تا شهادت» نام دارد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتاب های ادبی بیشتر سختگیری می کند، اظهار کرد: اعمال سلیقه ای که در بررسی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود، سبب شده با افت انتشار کتاب های ادبی مواجه شویم. این سختگیری ها به خصوص در زمینه آثار طنز، شعر و داستان بیشتر از سایر کتاب هاست.

صابری‌نژاد با اشاره به برخوردهای سلیقه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ممیزی آثار ادبی بیان کرد: قرار بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رشد ادبیات و ارتقای فرهنگی جامعه  با ناشران در زمینه بررسی کتاب های ادبی همکاری بیشتری داشته باشد. هنوز آن فضایی که مدنظر ناشران است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اصلاحیه های زیادی به  دو تا سه مجموعه شعری که برای دریافت مجوز انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده بودیم زدند. از سوی دیگر نگرانی های اقتصادی سبب شده است میزان انتشار کتاب ادبی کاهش پیدا کند و با افتی در این زمینه مواجه شویم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.