چهار راس آهو در جیرفت تلف شد

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: طی سال جاری چهار راس آهوی جبیر که به علت کمبود آب در مناطق کوهستانی به دشت‌ها و استخر‌های کشاورزی پناه آورده بودند، نیز تلف شده اند.

چهار راس آهو در جیرفت تلف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عباس کریمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: این آهوان طی مدت یاد شده در دشت میجان جیرفت در استخر‌های کشاورزی و یا توسط سگ‌های ولگرد تلف شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با خشکسالی‌های چند سال اخیر حیات جاندارن وحشی این منطقه به خطر افتاده و این موجودات برای تامین آب خود به روستا‌ها پناه می‌برند.

کریمی بیان کرد: پیگیری برای ایجاد آبشخور در این منطقه آغاز شد، ولی متاسفانه با توجه به کمبود اعتبار و حمایت نکردن مسئولان شهرستانی تاکنون موفق به ایجاد آبشخور نشده ایم.

رئیس اداره محیط زیست جیرفت گفت: آهوی جبیر گونه‌ای نادر است که زیستگاه شان در دشت‌ها قرار دارد از این رو مردم باید به اینگونه نادر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه جبیر شباهت زیادی به آهو دارد، تصریح کرد: جبیر از نظر جثه شباهت زیادی به آهو دارد، ولی کمی کوچک‌تر و ظریف‌تر از آهو و رنگ بدن آن نسبت به آهو پررنگ‌تر است.

کریمی افزود: فقط در آهوی نر شاهد رویش شاخ هستیم، اما در جبیر هر دو جنس نر و ماده دارای شاخ هستند و شاخ ماده‌ها ظریف و نازک‌تر و به‌صورت دو خط موازی با هم است.

وی ادامه داد: قدرت تحمل این حیوان در شرایط سخت و بی آبی ستودنی است، به طوری که هر چند روز یک‌بار از آب استفاده

کرده و در صورت دسترسی نداشتن به آب می‌تواند آب بدنش را از طریق رطوبت گیاهان مورد تغذیه تامین کند.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/ز

چهار راس آهو بر اثر تشنگی در جیرفت استان کرمان تلف شد

منبع: ایرنا

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.