رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در تازه آباد / ثبت ۱۰۷ زمین لرزه در کشور

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر به عمق ۵ کیلومتری در تازه آباد استان کرمانشاه رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۱۰۷ زمین لرزه در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور  را از 2 تا روز 15 شهریورماه را به اطلاع می‌رسانیم،  تعداد107 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه 9  شهریور ماه

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است؛ در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در شوقان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ سی‌سخت استان کهکلویه و بویر احمد را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر لرزاند، در زرند استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در سمنان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر رخ داده است در جناح استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتر رخ داده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۱۰۷ زمین لرزه در کشور


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


در دوگنبدان استان کهکلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، تازه‌آباد را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند در بستک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر بوده است.

شنبه 10 شهریور ماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر بوده است، در گل‌بافق استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در سرعین استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

دماوند استان تهران را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

یکشنبه ۱۱ شهریور ماه

در خور استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است؛ در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در جوانرود استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۱۰۷ زمین لرزه در کشور

در آرادان استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

در اندوهجرد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۴ در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در اندوهجرد به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: راهکار کشورهای پیشرفته برای مقابله با زلزله در مدارس


دوشنبه ۱۲ شهریور ماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر ثبت شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، در چرام استان کهکلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر رخ داده است.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر لرزاند، در گوهران استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر بوده است.

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر بوده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

در مرند استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است، در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

در تربت جام استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در سرخه استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت ۱۰۷ زمین لرزه در کشور

در فریدون شهر استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه

در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق صفر کیلومتر گزارش شده است، در نودهخاندوز استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر بوده است.

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.


بیشتر بخوانید: آدرس دقیق گسل‌های تهران/ زلزله با فلات ایران چه خواهد کرد؟


پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ماه

در فیروزآباد استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر ثبت شده است.

در آب‌گرم استان قزوین زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است.

سیرچ استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند، در شوقان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در بجنورد استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار