تخلیه بار ترافیکی جاده چالوس و هراز از عصر امروز / جاده چالوس و هراز عصر امروز یکطرفه می‌شود

رییس پلیس راه مازندران بمنظور تخلیه بار ترافیکی و کاهش تصادف‌های جاده‌ای از یطکرفه شدن جاده هراز و چالوس از ساعت‌های ۱۷ و ۱۸ عصر امروز خبر داد.

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ امروز تا ساعت ۲ بامداد فردا شنبه ۱۷ شهریور از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

وی افزود: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ امروز تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه از مرزن آباد به کرج بصورت یکطرفه می‌شود.

سرهنگ قدمی گفت: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ امروز تا ساعت یک بامداد روز شنبه از رودهن به آمل ممنوع است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: آمد وشد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ امروز تا ساعت یک بامداد فردا با اعلام ماموران مستقر در محل، از آب اسک به رودهن به صورت یکطرفه می‌شود.

وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

جاده ۷۷ یا جاده هراز، به همراه جاده ۵۹ (کرج-چالوس)، مهم‌ترین جاده تهران-مازندران است. این جاده از درهٔ رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

همچنین این جاده تاریخ منطقه البرز و دماوند، آمل و ایران را بیان می‌کند. همچنین این جاده کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است.

جاده هراز دارای ۱۵ تونل بوده که طولانی‌ترین آن‌ها بیش از ۱۵۰۰ متر طول دارد. کار ساخت این جاده ۲۳ سال به طول انجامید.

جاده ۵۹، معروف به جاده چالوس یکی از مهمترین جاده‌ها برای مردم تهران و کرج است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در کرانه دریای خزر وصل می‌شود.

تا اواخر دوره قاجار، جاده‌ای بین کرج - چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستا‌های این منطقه را تشکیل می‌داده، اما به گونه‌ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر استان را به سمنان متصل می‌کند.
انتهای پیام/آ


اعمال محدودیت ترافیکی جاده چالوس و هراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.