توصیه‌های مهم برای روزهای پس از زایمان/ لیست وسایلی که مادران باردار باید به بیمارستان ببرند

همراه بردن وسایل ضروری و مورد نیاز مادر در زمان مراجعه به بیمارستان برای زایمان می‌تواند سبب کاهش استرس او و اطرافیانش شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پس از 9 ماه انتظار و مراقبت دقیق، درزمان مراجعه به بیمارستان بسیاری از مادران دچار استرس و نگرانی می‌شوند. چه بانوانی که فرزند خود را به شکل طبیعی به دنیا می‌آورند و چه بانوانی که به دلیل‌های مختلف باید از شیوه سزارین استفاده کنند هر دو گروه باید وسایلی باخود برای راحتی بیشتر در بیمارستان همراه داشته باشند.


گروهی از مادران در کشور‌های مختلف دنیا تجربه‌های خود دراین باره را به اشتراک گذاشته‌اند که چه وسایلی مورد نیاز مادران است تا همراه خود به بیمارستان ببرند.

بسیاری از مادران در زمانی که نوبت زایمان آن‌ها فرارسیده است با مشورت با پزشک و اقوام لیستی از وسایل موردنیاز خود و نوزاد را آماده و به بیمارستان می‌برند. زنانی که برای بار دوم یا چندم به بیمارستان برای زایمان می‌روند از تجربه کافی برخوردارند و استرس آن‌ها کمتر است.

مادران توصیه می‌کنند زنان جوراب نخی غیرلغزنده، لباس سبک و راحت، شلوار نخی، بطری آب، دستمال کاغذی، آبمیوه طبیعی، شکلات، کفش راحت، شانه، سبد مخصوص حمل نوزاد، لباس‌های مورد نیاز نوزاد، چندین کیسه فریزی، ژل آنتی باکتریال، حوله، کرم مرطوب کننده دست، نی پلاستیکی برای نوشیدن مایعات، شیرینی‌های کوچک، پنبه آرایشی کوچک، همراه بردن پوشک نوزاد، شارژرتلفن همراه، پد مخصوص شیردهی، بطری شیر، خمیر دندان، مسواک و نخ دندان همراه خود داشته باشند.

بسته به نوع زایمان، سن مادر وضعیت سلامت مادر و نوزاد امکان دارد مادر نیاز به بستری در بیمارستان به مدت یک تا چند روز داشته باشد و همراه داشتن وسیله‌ها سبب می‌شود همسر و اطرافیان او بازه زمانی بیشتری در کنار مادر بمانند.

در صورت شیردهی مادر به نوزاد نیاز به استفاده از بطری شیرخشک نیست، اما اگر به دلایل پزشکی یا ابتلای مادر به برخی بیماری‌ها و نیاز به مصرف دارو نیاز به تغذیه با شیرخشک است، نوع شیرخشک حتماً باید به وسیله پزشک برای نوزاد تجویز شود.


استفاده مادر از لباس‌های تنگ پس از زایمان و در زمان ترخیص از بیمارستان می‌تواند سبب فشاربه بخیه‌ها یا ایجاد درد‌های شکمی شود به همین دلیل توصیه می‌شود مادران لباس‌های سبک و غیرتنگ بپوشند.

پوشیدن کفش‌های تنگ یا پاشنه بلند در زمان مراجعه به بیمارستان و پس از آن برای سلامت مادران مضر است، زیرا فشار دوبرابری به مهره‌های کمر وارد می‌کند و نیز امکان لیز خوردن نیز وجود دارد.


با وجود مراقبت دقیق پزشکان، پرستاران و کادر خدماتی بیمارستان‌ها در سراس رجهان برای جلوگیری از گسترش عفونت‌های بیمارستانی امکان آلودگی به میکروب یا باکتری وجود دارد به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند مادران دست‌های خود را پیش از شیردهی به نوزاد شسته و خشک کنند.


مصرف نوشیدنی‌هایی، چون آب یا آبمیوه‌های طبیعی سبب آب رسانی به بدن مادر پس از زایمان می‌شود و مانع ازخشکی دهان و ترک لب‌ها می‌شود.


کارشناسان توصیه می‌کنند مادران پس از زایمان مراقبت دقیقی از خود داشته باشند و در صورت احساس درد شکمی، تب، سرگیجه، خونریزی غیر عادی، وجود خون درمدفوع یا ادرار، یبوست یا اسهال و مشاهده لکه‌های قرمز برروی بدن و ناحیه زخم به پزشک مراجعه کنند.


اطرافیان نیز برای نومادران نوشیدنی‌هایی چون آبمیوه طبیعی، شکلات (درصورت نداشتن حساسیت) و کمپوت میوه‌هایی مانند آناناس همراه ببرند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار