رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ؛

تخصیص هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بدهي هاي سازمان بيمه سلامت ايران پرداخت شده که علاوه بر ردیف های اعتباری 3 هزار میلیارد تومان مازاد برای این سازمان در نظر گرفته شده است هم چنین هزار و 750 ميليارد تومان هم در آينده به این بخش تخصيص داده مي شود.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه خراسان رضوی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،گفت: در جلسات كه براي بودجه سال ٩٨ برگزار مي شود ،بايد تا ١٥ آذر ماه سال جاري بودجه سال آينده را تحويل دهيم که در آن رديف بودجه زيارت  هم در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ارتباط با تجهيزات درماني افزود:  توجه به طرح تحول سلامت جزو برنامه هاي دولت است و با توافقاتي که بين سازمان بودجه و وزرات بهداشت و درمان و علوم پزشكى انجام شد در حال حاضر پرداخت ها را با يك دوازدهم انجام مي دهيم و بدهي هاي سازمان بيمه سلامت ايران هم پرداخت شد که علاوه بر ردیف های اعتباری 3 هزار میلیارد تومان مازاد برای این سازمان در نظر گرفته شده است تا بتوانيم تجهیزات، پرداختها و بدهی های بخش دارو را پرداخت کنیم و هزار و هفتصد و ٥٠ ميليارد تومان هم در آينده تخصيص داده مي شود.

76 هزار پروژه عمرانی با اعتبار 450 هزار میلیارد تومان در دست اجراست

هم چنین نوبخت در این جلسه  به تدوین برنامه جامع مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: در برنامه جامع آسیب های دستگاه های اجرایی و راهکارها برای کاهش آسیبها در نظر گرفته شده و برای 14 دستگاه بسته های لازم مواجهه با تحریم تهیه و به سران سه قوه ارائه شده است.

وی با اشاره به این که هفتصد و ١١ هزار نيرو در سه ماه اول سال وارد بازار كار شده اند و برای 756 هزار نفر شغل ایجاد شده و توانستيم تعداد بیکاران کاهش دهيم افزود: در زمينه هاي كشت گلخانه اي، گردشگري، ميراث فرهنگى، باسازي بافت فرسوده، سیاستهای فعال بازار کار و صنایع، اعتباراتى در نظر گرفته ايم و برای سال جاری یک میلیون و 33 هزار اشتغال ایجاد شده که برای تحقق آن بايد اين برنامه ها را انجام دهيم.یک میلیارد دلار پول نقد براي تسهیلات در این بخش ها می توان استفاده كرد.


نوبخت در ارتباط با بودجه پيش بینی شده براي هر بشکه نفت به ارزش 55 دلار صادر شود که این رقم به 70 دلار و 50 سنت افزایش يافته است گفت: در پنج ماه ابتدای سال جاری روزانه 2 میلیون و 457 هزار بشکه نفت صادر شده است كه پيش بيني ما 2 میلیون و 410 هزار بشکه بوده است.

معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اينكه در مجموع کاهش صادرات و درآمدهای نفتی پیش بینی ها برای شرایط مختلف انجام و سه برنامه فروش براساس یک میلیون و 700 هزار بشکه در روز یک میلیون 500 هزار بشکه در روز و یک میلیون بشکه در روز تهیه شود تصريح كرد: هفتاد و شش هزار پروژه عمرانی با اعتبار 450 هزار میلیارد تومان در دست اجراست که برای تامین اعتبار این پروژه ها برنامه ریزی شده است.

نوبخت ادامه داد:استان خراسان رضوی از استانهای مرزی است و انتظار داريم كه مسئولان و دستندركاران استان از هيچ تلاشي براي تويعه صادرات و واردات دريغ نكندهم چنین تولید كشور نبايد به هيچ عنوان زمين بخورد و بايد نياز استان را به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.


انتهاي پيام//ا.آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.