سفر از پیش اعلام نشده جیمز متیس به کابل

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده برای دومین بار در چند روز اخیر وارد افغانستان شد تا با فرمانده جدید نیرو‌های ناتو در این کشور دیدار کند.

سفر از پیش اعلام نشده جیمز متیس به کابلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به‌رغم شکست سیاست‌های واشنگتن در افغانستان، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه وارد کابل شد تا با فرمانده جدید نیرو‌های ناتو در این کشور دیدار و درباره گفتگو‌ها با طالبان با وی بحث کند.

یک سال از تازه‌ترین تلاش آمریکا برای تشدید فشار بر طالبان از طریق افزایش حملات هوایی و اعزام هزاران نیروی دیگر به منظور آموزش نیرو‌های افغان می‌گذرد، ولی این تلاش‌ها هنوز نتوانسته است افغانستان را امن‌تر و باثبات‌تر کند. این جنگ ۱۷ ساله، طولانی‌ترین منازعه آمریکاست.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، متیس را در این سفر همراهی می‌کند.

اسکات میلر، ژنرال ارتش آمریکا، روز یکشنبه در شرایطی فرماندهی نیرو‌های ناتو را در افغانستان برعهده گرفت که واشنگتن با پرسش‌های فزاینده‌ای در ارتباط با راهبرد خود برای وادار کردن طالبان به گفتگو به منظور پایان دادن به جنگ مواجه است.

متیس این هفته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد به گفتگو‌های صلح با طالبان امیدوار است. وی گفت: «هم اکنون ما نشانه‌های بیشتری داریم دال بر این که آشتی دیگر یک کورسو در دور دست‌ها نیست، دیگر فقط یک سراب نیست.» متیس افزود: «هم اکنون چارچوبی وجود دارد، برخی خطوط ارتباطی باز وجود دارد.»

دانفورد در گفتگو با خبرنگاران همراه خود اعلام کرد: «مهم‌ترین کاری که باید انجام شود، آغاز روند سیاسی و آشتی است.» وی افزود: «آن چه ما تلاش می‌کنیم در بعد نظامی انجام دهیم، قانع کردن طالبان است که بدانند نمی‌توانند در میدان نبرد پیروز و این که باید وارد روند صلح شوند.»

وزیر دفاع آمریکا دو روز پیش (14 شهریور) نیز در یک سفر از پیش اعلام نشده به کابل رفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار