مسگرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آغاز فعالیت سه هزار مدیر مدرسه بر اساس طرح جدید انتصاب مدیران از مهر ۹۷

سرپرست دفتر آموزش دوره اول متوسطه از آغاز فعالیت سه هزار مدیر جدید براساس طرح جدید انتخاب و انتصاب مدیران خبر داد.

آغاز فعالیت سه هزار مدیر مدرسه بر اساس طرح جدید انتصاب مدیران از مهر ۹۷مرضیه مسگر زاده سرپرست دفتر آموزش دوره اول متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح انتخاب و انتصاب مدیران اظهار کرد: دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران با هدف ارتقای کیفیت سطح مدیریت مدارس شکل گرفته است و تمامی استان‌ها، داوطلبان را برای این شرکت در این طرح مورد توجه قرار دادند.

وی ادامه داد: 11 هزار نفر برای شرکت در این طرح اقدام کردند و برای شرکت در آزمون تعداد داوطلبان به 10 هزار نفر کاهش یافت که از این تعداد 3 هزار نفر برای مدیریت در مدارس انتخاب شدند.

سرپرست دفتر آموزش دوره اول متوسطه با اشاره به اینکه مصاحبه‌های حضوری سه هزار پذیرفته شده به طور کامل انجام شده است، گفت: اکنون استان‌ها در مرحله انتخاب و انتصاب مدیران هستند تا از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز کنند.

مسگرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالیت مدیران جدید در مدارس از چه زمانی آغاز می‌شود و در شهریور ماه انتصاب‌ مدیر جدید در روند کاری مدرسه اختلال ایجاد می‌کند یا خیر، بیان کرد: مدارسی که مدیران این طرح در آن منتصب می‌شود هیچکدام جدیدالتاسیس نیستند و مدرسه با تمام نیروهای قبلی در حال فعالیتند، همچنین مدیر قبلی مدرسه تا پایان شهریور ماه اجازه فعالیت دارند البته معتقد هستیم هر یک روز زودتری که مدیران جدید به مدارس بروند در فرآیند تصمیم‌گیری و فعالیت آنها تاثیر مثبتی دارد.

وی افزود: طبق دستورالعمل، مدیران باید قبل از پایان شهریور ماه و یک هفته پیش از شروع سال تحصیلی در مدارس مستقر شوند البته کارهای مدرسه را تیم شورایی مدرسه پیش می‌برد.

اجرای آزمایشی طرح انتخاب و انتصاب مدیران در 32 مرکز استان

سرپرست دفتر آموزش دوره اول متوسطه درباره چشم‌انداز این طرح برای سال‌های آتی گفت: امسال انتخاب و انتصاب مدیران بطور آزمایشی در 32 مرکز استانی اجرا شد و سعی داریم بعد از اجرای آزمایشی آسیب شناسی‌های لازم برای اجرای طرح را داشته باشیم تا بعد از آن به توسعه کار بپردازیم.

مسگرزاده با اشاره به اینکه افق آموزش و پرورش برای اجرا طرح انتصاب صد درصدی مدیران از این طریق است، تصریح کرد: پیش از توسعه باید آسیب‌شناسی‌های لازم و نقاط ضعف و قوت را بشناسیم تا پس از آن کار گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار