جولیانی: ترامپ به پرسش‌های مولر درباره ممانعت از اجرای عدالت پاسخ نخواهد داد

وکیل شخصی ترامپ گفت در صورت مصاحبه رئیس‌جمهور آمریکا و تیم مولر، او به پرسش‌های احتمالی درباره اتهام ممانعت از اجرای عدالت پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه گفت رئیس جمهور این کشور به هیچگونه سوال درباره ممانعت از اجرای عدالت از جانب تیم رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، پاسخ نخواهد داد.

او در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. به هیچ وجه درباره ممانعت از اجرای عدالت پاسخ داده نخواهد شد.»

تیم حقوقی ترامپ ماه‌ها است در حال بررسی این است که آیا رئیس جمهور آمریکا باید به بازپرسی تیم مولر پاسخ دهد یا خیر.

بازپرس ویژه این پرونده در حال بررسی ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و نیز گفته‌ها درباره تلاش ترامپ مبنی بر مسدود کردن این تحقیقات است.

جولیانی در ماه ژوئیه گفته بود به مولر اطلاع داده است تنها در صورتی ترامپ به بازجویی تیم او پاسخ خواهد داد که پرسشی درباره ممانعت از اجرای عدالت در آن مطرح نشود. با این حال، وی در ماه گذشته گفت احتمال مطرح شدن چنین پرسش‌هایی همچنان وجود دارد.

گزارش‌هایی که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد مولر پذیرفته است پاسخ برخی از پرسش‌های خود درباره اتهامات مربوط به دخالت روسیه و تماس دولت روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ را به صورت کتبی از او دریافت کند.

نیویورک تایمز گزارش داد تیم مولر اذعان کرده است مسائل مربوط به امتیازات اجرایی ترامپ می‌تواند تلاش آن‌ها برای انجام این بازپرسی با ترامپ را درباره ممانعت احتمالی از اجرای عدالت پیچیده کند.

گزارش‌ها حاکی است تیم حقوقی ترامپ از نگرانی درباره احتمال ادای سوگند دروغ از جانب ترامپ، در تلاشند از انجام مصاحبه مولر جلوگیری شود.

باب وودوارد، روزنامه‌نگار برجسته، در کتاب خود به نام «ترس: ترامپ در کاخ سفید»، گزارش داده است جان داود، وکیل پیشین کاخ سفید، در ماه مارس به رئیس جمهور آمریکا گفته است انجام مصاحبه او با مولر به اتهامات سوگند دروغ و در نهایت زندان منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار