شرکت رییس جمهور چین در "مجمع اقتصادی شرق" در روسیه

شی جین پینگ در نشست سه شنبه هفته آینده «مجمع اقتصادی شرق» در «ولادی وستوک» شرکت و با پوتین دیدار می‌کند.

شرکت رییس جمهور چین در به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طبق اعلام وزارت خارجه چین، رئیس‌جمهور این کشور در نشست سه شنبه هفته آینده «مجمع اقتصادی شرق» در «ولادی وستوک» شرکت و با همتای روس خود دیدار می‌کند.

بر این اساس، برای اولین بار از زمان آغاز نشست سالیانه «مجمع اقتصادی شرق» در «ولادی وستوک» روسیه، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین قرار است در صدر هیات چینی در این نشست حضور یابد.

«مجمع اقتصادی شرق» از سال ۲۰۱۵ به صورت سالیانه در «ولادی وستوک» روسیه برگزار شده است و سال جاری قرار است این نشست در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته‌ آینده برگزار شود. این مجمع به میزبانی ولادی وستوک روسیه و با هدف تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شرق دور روسیه برگزار می‌شود.

وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد «شی جین پینگ» در این نشست شرکت می‌کند و در حاشیه آن با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارش خود درباره حضور رئیس‌جمهور چین در این مجمع، آن را «نشانه‌ای از پیوندها و روابط سالم» بین پکن و مسکو خوانده است.

از نظر این رسانه آمریکایی، روابط چین و روسیه با مانورهای نظامی مشترک دو کشور و هماهنگی‌ها بین آنها در مسائل سیاست خارجی از قبیل سوریه و کره شمالی تقویت شده است.

بنا بر این گزارش، از زمان آغاز ریاست جمهوری جین پینگ در سال ۲۰۱۲ تاکنون، او و پوتین تاکنون ۲۵ بار دیدار کردند و تنها در سال جاری ۵ بار ملاقات داشتند.

انتهای پیام/

دیدار روسای جمهور چین و روسیه 

برچسب ها: چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار