لزوم برخورد بدون تعارف با مفسدان اقتصادی

امام جمعه دلوار گفت: قوه قضائیه باید با جدیت بیشتر و برخورد بدون تعارف با مفسدان اقتصادی، احتکار کنندگان مردم را امیدوارتر کنند

لزوم برخورد بدون تعارف با مفسدان اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به به نزدیک بودن ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: مسئولان هیئت‌ها باید هیئت ها را به گونه ای سامان دهند که نسبت با اتفاقات جهان اسلام و نقشه های استکبار بی تفاوت نباشند و هیئت باید محل بصیرت بخشی به عزاداران حسینی باشد.

وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم در کنار عزاداری که یک مستحب موکد است واجبات دین مثل نماز و امثال آن تقویت شود همه این عزاداری‌ها بلید برای تقویت اصول و ارزش های دین باشد. در عزاداری‌ها باید تلاش کنیم تا مزاحمت‌های مانند مزاحمت صوتی را به حداقل برسانیم و از مجلس ابی عبدالله(ع) نهایت بهره را ببریم.

امام جمعه دلوار با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: برابر آیات شریفه قرآن و کلام ارزشمند معصومین(ع) و خصوصاً رهنمودهای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جریان کربلا ، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‏ های اجتماعی عمل به فریضه امر به معروف و نهی است.

وی ادامه داد: قیام امام حسین برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود؛ چنان‏که حضرت در وصیت‏نامه خود به برادرش محمد‏بن حنفیه به‏ صراحت می‏ فرماید: «اُرِیدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ.» بر این اساس ماهیت نهضت عاشورا احیای اسلام بود و وجود مقدس حسین‏ بن علی(ع) در این نهضت عملاً یک آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

زاهددوست تصریح کرد: امروز در جامعه امر به معاریفی همچون کار و تلاش وافر و خدمت و کمک‏ رسانی به یکدیگر و تعاون و همکاری در انجام امور مختلف و نیز نهی از منکراتی همچون اسراف و زیاده روی اموال فردی و عمومی، عدم توجه به حقوق عمومی و بیت المال، اشرافی گری و تجمل گرایی و مواردی از این قبیل که از اهداف مبنایی انقلاب اسلامی است وظیفه ای همگانی و بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای رویارویی و در برابر هم قرار دادن دو ملت شیعه ایران و عراق، افزود: متاسفانه چند سالی است با نزدیک شدن محرم و اجتماع عظیم اربعین ترویج خبرهای دروغ و شایعات بر اساس در دستور کار رسانه های دشمن قرار می گیرد و تاسف بالاتر اینکه برخی د کشور هم با آنها هم صدا می شوند.

امام جمعه دلوار گفت: هدف آنها تحریک احساسات دو ملت و مهمتر از آن به خیال خودشان تحت تأثیر قرار دادن حضور ملت ایران در اجتماع پرشور اربعین حسینی و تضعیف دستگاه سیدالشهداست.

وی اظهار داشت: استکبار از اجتماع اربعین و شور حسینی بعنوان محور وحدت و همدلی شیعیان و امت اسلام به شدت نگران است لذا با ایجاد فضای رسانه روانی بدنبال اختلاف و کدورت بین دو ملت شیعه ایران و عراق است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: سیاست امروز استکبار و در راس آنها آمریکای بدعهد، انفکاک و اختلاف میان شیعیان و خنثی‌سازی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین است.

وی بیان کرد: در عراق شایعه پراکنی و جنگ روانی راه انداخته اند که ایرانی ها به ناموس شما تجاوز کرده اند و در ایران شایعه می کنند که عراقی ها تجاوز کرده اند ، در آبادان و خرمشهر، این شائبه را ایجاد می‌کنند که مخفیانه آب‌شرب شما به بصره میتصل است.، اینها کار دشمن است هوشیاری و بصیرت لازم است تا انسان با دشمن همصدا نشود باید هوشیار و مراقب باشیم.. هر کجا نقطه قوت ماست دشمن برای تضعیف آن برنامه ریزی می کند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: خلاصه اینکه این دامن زدن به جریان عراق ستیزی در جامعه به نفع استکبار است و پیوند دو ملت ایران و عراق باید روز به روز مستحکم تر شود.

وی با اشاره به عملیات رسانه ای روانی دشمن و القاء اینکه همه مشکلات و گرفتاری های مردم متوجه رهبری نظام است، افزود: این جریان هم از القائات رسانه ای روانی دشمن است ولایت فقیه نقطه قوت ما و خار چشم استکبار و دشمنان اسلام است لذا به هر طریقی به دنبال تضعیف و تخریب ولایت فقیه هستند.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: بگونه ای در فضای رسانه ای القاء می کنند که گویی در این کشور دولت و مجلس و سایر قوا دستشان بسته است و مسئولیت‌ همه ناکارآمدی ها به عهده رهبری است.

وی گفت: مردم بخوبی می دانند بر خلاف ادعای دشمن و ایادی داخلی آنها وظایف رهبری و قوای سه گانه در قانون اساسی تعریف شده است و با این وجود هم رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات مردم اختیارات کامل را به قوای سه گانه و خصوصا دولت داده است، همچنانکه در جمع خبرگان هم فرمودند برای حل مشکلات مردم اگر هم در جایی خلاء قانونی باشد و نیاز به اجاره رهبری باشد یقینا کمک و همراهی خواهیم کرد.

زاهددوست افزود: رهبر انقلاب در دیدار خبرگان فرمودند که وظیفه دولتی‌ها، استفاده از نظرات کارشناسان و تحرک برای حل مشکلات است. وظیفه ما، هدایت دولتی‌ها به سمت استفاده از دیدگاههای کارشناسان و حل مشکلات و خوشبین کردن مردم نسبت به تلاشهای آنها است. جلسات خصوصی بنده با مسئولان دولتی، قضایی و نظامی ۱۰ برابر جلسات عمومی و رسانه‌ای است و در این جلسات مسائل مختلفی بحث می‌شود که عموم از آن جلسات مطلع نیستند.

وی بیان کرد: بنابراین این روسای قوا هستند که باید در برابر این همه امکانات و اختیاراتی که قانون اساسی به آنها دارد پاسخگو باشند و ناکارآمدی ها متوجه خودشان است و باید پاسخگوی مردم و رهبری باشند.

امام جمعه دلوار با اشاره به گستاخی‌های مجدد رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: ترامپ برای انحراف افکار عمومی دوباره موضوع مذاکرات بدون پیش شرط و تمایل دیدار با مقامات ایرانی مطرح می کند اما باید بدانیم مشکلات ما در داخل کشور خودمان قابل حل است و این ملت و نظام الهی با تجربه ۴۰ ساله خود هیچ اعتمادی به آمریکائی ها و امثال ترامپ ندارند.

وی ادامه داد: باید همگان از بد عهدی تاریخی آمریکا در برجام درس گیرند و به عمق کینه و عداوت آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران پی ببرند. مسئولان نارضایتی‌های به حق مردم را باور کنند و با کار جهادی و شبانه روزی بدنبال برون رفت از وضعیت سخت اقتصادی مردم باشند.

زاهددوست تصریح کرد: باور کنیم که اگر چند سال قبل که رهبری معظم انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی را برای دوای بیماری اقتصادی کشور تجویز کردند به آن نسخه شفابخش عمل می شد و آقایان با عزم راسخ بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتی می رفتند امروز وضعیت کشور و مردم خیلی بهتر از این بود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید با جدیت بیشتر و برخورد بدون تعارف با مفسدان اقتصادی، احتکار کنندگان مردم را امیدوارتر کنند اضافه کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده حتی پوشاک نوزاد را هم احتکار می‌کنند در ایجا رسالت قوه قضاییه است که بدون درنگ با احتکارکنندگان کالا برخورد و مقابله کنند.

امام جمعه دلوار گفت: اینکه رهبر انقلاب معتقد می فرمایند این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی امروز حاص سوء مدیریت داخلی است معنایش همین است یعنی دولت با امکانات و اختیاراتی که در اختیار دارد می تواند بر مشکلات فائق آید.

وی بیان کرد: از همکاری و تعامل همه نهاد ها و افرادی که در برگزاری همایش بزرگداشت سردار شهید رئیسعلی دلواری نقش آفرین بودند و همچنین از حضور مردم عزیز و شریف بخش دلوار و شهرستان تنگستان و سایر شهرستانها تشکر می کنیم.

انتهای پیام/م

قوه قضائیه با جدیت بیشتری با مفسدان اقتصادی برخورد کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.