وضعیت نقطه‌یابی پایتخت سیاسی و اداری کشور به کجا رسید؟

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور درباره وضعیت نقطه‌یابی پایتخت سیاسی و اداری کشور توضیحاتی را ارائه داد.

آخرین وضعیت انتقال پایتخت سیاسی از تهران به کجا رسید؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، با اشاره به آخرین جلسه این شورا، اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که انتقال مرکز سیاسی و اداری از تهران چندان هزینه‌بر نیست.

وی با بیان اینکه در این جلسه به معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه وشهرسازی ماموریت داده شد تا مطالعات تطبیقی که پیش از این انجام داده‌اند را به روز رسانی کنند، ادامه داد: قرار شد ظرف شش ماه آینده کار کارشناسی درباره نقطه‌یابی پایتخت سیاسی و اداری به این شورا تحویل داده شود.


بیشتر بخوانید:ضرورت انتقال پایتخت سیاسی کشور/ تهران را آزاد کنید تا ایران را آباد کنیم 


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز آیین‌نامه‌ای برای کل قانون به شورا ارائه کرده است، اضافه کرد: در این جلسه آیین‌نامه تدوین شده به اعضای شورا داده شد.

عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران تصریح کرد: در جلسه مقرر شد تا در ۶ ماه آینده نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نقطه‌یابی برای انتقال پایتخت سیاسی تا ۶ ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.