نخستین همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی در تربت جام برگزار شد

نخستین همایش بین المللی شاعر و عارف زبان فارسی قرن چهارم به همت ستاد اجرایی هزاره شیخ جام باشکوه خاصی درتربت جام برگزار شد.

نخستین همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی در تربت جام برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام  گفت: ترغیب و تشویق پژوهشگران در بخش‌های علمی، فرهنگی، عرفانی و شخصیت ابوذر بوژگانی، تشریح زوایای پنهان زندگی فردی و اجتماعی شاعر زبان فارسی در قرن چهارم، آشنایی با پژوهش‌های ملی و بین المللی در حوزه اخلاق و ادبیات فارسی، ترغیب پژوهشگران جوان ادبیات فارسی، ارتباط مسقیم همایش با رشد و تحولات جامعه و به تکاپو انداختن اعضای جامعه، افزایش فعالیت‌های آنان در زمینه تحرک و خلاقیت‌های بیشتردر جامعه، تبادل اندیشه بین پژوهشگران وکسانی که دنبال تحقیق هستندو تحت تاثیر قرار دادن جامعه در زمینه تحقیق و عرفان از جمله گوشه‌ای از اهداف برگزاری این همایش می‌باشد که به آن خواهند رسید.

دکتر علیرضا قیامتی دبیر علمی همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی گفت: عرفان ایرانی طلایه دارترین، بهترین و صلح آمیز‌ترین اندیشه‌های جهان است.

وی افزود:جغرافیای ایرانی جغرافیای انسانی است و زبان فارسی عارفانه‌ترین زبان دنیاست.

 قیامتی از همایش جهانی هزاره شیخ احمد جامی سال ۲۰۲۰ در تربت جام خبر داد و گفت :تعداد ۵۰ مقاله از داخل و خارج به دبیرخانه همایش واصل شد که پس از داوری تعداد ۴۱ مقاله انتخاب و در قالب یک کتاب در همایش ارائه شد.

گفتنی است در این همایش یکروزه تعداد ۱۵مقاله توسط پژوهشگران و اندیشمندان خارجی و داخلی ارائه شدودرپایان به مقالات برتر لوح سپاس، تندیس و صنایع دستی و تجسمی تربت جام به آنان اهداشد.


انتهای پیام //ز. ج
 
 
 

برگزاری همایش بین المللی شیخ ابوذر بوژگانی در تربت جام

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.