درخواست کمک مالی عمران خان از اتباع پاکستانی مقیم خارج

نخست‌وزیر جدید پاکستان از اتباع پاکستانی مقیم خارج برای تامین هزینه‌های ساخت چند سد درخواست کمک مالی کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آ‌اف‌پ، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، از اتباع این کشور در خارج از این کشور برای تامین هزینه‌های ساخت چند سد درخواست کمک مالی کرد.

او در این‌باره گفت: من از پاکستانی و به خصوص آن‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌خواهم که به کشور خود به روشی سخاوتمندانه کمک کنند تا هزینه ساخت چندین سد در آینده نزدیک در پاکستان فراهم شود. روی سخنان من با همه اتباع پاکستان است که در کشور‌های دیگر زندگی می‌کنند. من می‌دانم که شاید همه آن‌ها نتوانند مبلغ هزار دلار بپردازند. من از پاکستانی‌هایی که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند می‌خواهم که هزار دلار و یا حتی بیشتر و هر چه می‌توانند به کشورشان کمک کنند.

نخست وزیر پاکستان افزود: بزرگترین مشکل پاکستان مشکل آب است. زمانی که پاکستان به استقلال رسید ما پانصد تا ششصدهزار مترمکعب برای هر شهروند پاکستانی آب در اختیار داشتیم، اما امروز برای هر شهروند پاکستانی تنها یک هزار متر مکعب آب وجود دارد. ­

برآورد‌های رسمی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵، پاکستان با کمبود آب مطلق مواجه خواهد شد و بر اساس گزارش سازمان ملل، کمتر از ۵۰۰ متر مکعب آب برای هر فرد وجود خواهد داشت که تنها یک سوم آب برای هر فرد در سومالی محسوب می‌شود.

این کشور دارای یخچال‌های بزرگ در منطقه کوه‌های هیمالیا، رودخانه‌ها، فصل باران‌های موسمی است، اما فقط سه حوضه بزرگ ذخیره آب در مقایسه با بیش از یک هزار حوزه ذخیره آب در آفریقای جنوبی و یا کانادا دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار