آخرین پنجشنبه ذی الحجه با شهدای کن

یاد بود شهدای دفاع مقدس محله کن، در آخرین پنجشنبه پیش از ماه محرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حتی کسانی که خودشان در جبهه‌های حق علیه باطل نبودند، می‌دانند که مجاهدان اسلام در هشت سال دقاع مقدس، راهی جز پیروی از مسیر سید الشهدا (ع) را طی نکردند و هدفی جز عمل به وظایف الهی و همنشینی با امام حسین (ع) در بهشت نداشتند.

به همین دلیل است که بسیاری از بازماندگان هشت سال دفاع مقدس برای آمادگی ورود به ماه محرم، شهدا را واسطه میان خود و خدایشان قرار می‌دهند و سعی می‌کنند که به وسیله نزدیکی به شهدا آمادگی درک ماه عزاداری اباعبدالله (ع) را پیدا کنند.

آخرین پنجشنبه ذی الحجه با شهدای کن

از این رو در آخرین پنجشنبه ماه ذی الحجه طبق روال سال‌های گذشته مراسمی با نام «آبروی کوچه‌ها» که یادبود شهدای محله کن است، برگزار شد. در این مراسم بسیاری از خانواده شهدا، همرزمان شهیدان همراه با فرزندان آن‌ها حضور داشتند و یاد و خاطره رشادت‌های دلیر مردان کشورمان در دوران دفاع مقدس را مجدد در ذهن‌های خود و فرزندانشان زنده کردند.

آخرین پنجشنبه ذی الحجه با شهدای کن


مراسم «آبروی کوچه‌ها» به همت بچه‌های بسیج منطقه کن برگزار شد. البته مراسم یادبود شهدای کن، فقط مختص این ایام نیست و از سال ۹۴ این مراسم ۱۹ بار، به مناسبت‌های گوناگون در مکان‌های مختلف این محله برگزار می‌شود. این بار در مقابل در منزل یکی از شهدا اهالی کن آن یاد و خاطره آن دوران را در برای خود تداعی کردند.

بسیج منطقه کن تاکنون، بیش از صد شهید را مورد تقدیر قرار داده است.
در مراسم اخیر قسمتی از خاطرات یکی از شهدای کن با صدای حدادی که خود از آزادگان جنگ است، خوانده شد.

آخرین پنجشنبه ذی الحجه با شهدای کن


سپس حسین ادهم مداحی کرد و در پایان از چند خانواده شهید همراه با لوح یادبود، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

یادواره شهدا کن در آستانه محرم برگزار شد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.