مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در استان ایلام

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در استان ایلام به همت وزارت ‏بهداشت اجرا می شود.

اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سید کاظم ملکوتی  مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه ملی پیشگیری از خودکشی عنوان کرد: این برنامه به همت وزارت ‏بهداشت در تمام استان‌ها اجرا می‌شود و هدف از آن شناسایی تمام افراد در معرض خودکشی و حمایت از این افراد است.

وی اظهار کرد: این کار در خانه‌های بهداشت با حضور ‏بهورزان و مراقبان سلامت تا سطح بیمارستان‌ها و متخصصان روانپزشکی انجام می‌شود در حال حاضر در 70 تا 80 درصد استان‌ها اجرا می‌شود.

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت ادامه داد: برنامه دیگر در این راستا مربوط به ثبت آمار خودکشی است زیرا وقتی ‏آمار دقیق‌ باشد، بهتر می‌توان کار پیشگیری از خودکشی را انجام داد، بر اساس آمار موجود میانگین خودکشی در کشور بین 5.5 تا 6 در صد هزار نفر در سال است، این آمار ‏در جهان حدود 11 در صد هزار نفر در سال است بنابراین آمار خودکشی در ایران به مراتب کمتر از میانگین جهانی است.

ملکوتی افزود: اولویت اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی است که در این استان ها آغاز شده است البته وضعیت این اقدام در شهرستان های این چهار استان متفاوت است و در برخی از این شهرستان ها آمار خودکشی از میانگین کشوری بیشتر است، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه در این 4 استان از اهمیت ‏بیشتری برخوردار است.‏

انتهای پیام/ د

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.