مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز دائمی دایر می‌شود

رئیس دانشگاه تبریز با حضور در مدرسه تابستانه طبیعت این دانشگاه، خواستار دائمی دایر شدن این مدرسه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با بیان اینکه کودکان در این مدرسه با مشارکت کار‌های دسته جمعی با تمرین زندگی آشنا می‌شوندگفت: کودکان در این مدرسه با زیستن در طبیعت و تجربیات سرخوشانه، آنچه را که در تخیلات و رویا‌های خود می‌پروانند، در واقعیت زندگی می‌کنند و با استفاده از حواس پنجگانه خود، ادراک از محیط اطراف را با تفکر انتقادی و روش‌های خلاقانه تفسیر می‌کنند.

به گفته وی با دائمی نمودن این مدرسه در دانشگاه این اولین دانشگاهی است که در این زمینه پیشگام خواهد بود، و در همین راستا در حد توان از برگزاری ادامه دار این مدرسه در باغ تحقیقاتی گیاه شناسی حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت، چرا که کودکان در این محیط با زندگی آینده دوستانه در طبیعت و پاسببانی در آن حمایت می‌کنند و همچنین از امکانات دانشگاه مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

زهرا فتحی رضائی مدیر مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه مدرسه تابستانه طبیعت این دانشگاه ویژه فرزندان ۳ تا ۱۰ ساله اعضای هیات علمی و کارکنان است، تصریح کرد: کودکان شرکت کننده در این مدرسه با فعالیت‌هایی همچون نجاری، بازی‌های تعادلی، بازی در مخفیگاه خانه درختی، آب بازی، خاک بازی، سفالگری، تعامل با حیوانات، رنگ‌آمیزی‌های متنوع، پخت نان، کاشت گیاهان، تعاملات فردی و گروهی در قالب بازی‌های خود کودکان برای پرورش رشد اجتماعی، عاطفی، شناختی و حرکتی آشنا شدند.

وی در ادامه با قدردانی از رئیس دانشگاه برای دائمی شدن این مدرسه افزود: در همین راستا برای دانشجویان حوزه‌های مختلف نیز کارآفرینی شده و آنان در کنار اساتید متخصص مسئولیت‌های مدرسه را برعهده دارند.

همچنین در این بازدید جمعی از والدین شرکت کننده در این آیین با ارایه دیگاه‌های خود گفتند که این مدرسه موجب تعالی رشد اجتماعی، حرکتی و مهارتی و بهبود افکار و روابط کودکان شده است.

در پایان این مراسم رئیس دانشگاه تبریز، دستور لازم را برای دائمی شدن این مدرسه و امضاء تفاهم نامه میان رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، رئیس پژوهشکده محیط زیست این دانشگاه و مدیر مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز صادر کرد.

مدرسه تابستانه طبیعت با پشتیبانی هیات رئیسه و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و حمایت علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی و حمایت‌های شورای کلانشهر تبریز در حال برگزاری بوده و مجریان این طرح زهرا فتحی رضائی و سید حجت زمانی ثانی از اساتید رفتار حرکتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز به همراه ۱۵ مربی (با عنوان تسهیلگر) درکنار ۵۵ کودک در طول تابستان برگزار شد. 

 

 

انتهای پیام/ش

ایجاد مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.