ترامپ: مصاحبه با مولر اتلاف وقت است

رئیس‌جمهور آمریکا گفت مصاحبه با بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ اتلاف وقت است و تحت شرایط خاص حاضر به انجام این مصاحبه است.

ترامپ مصاحبه با مولر را اتلاف وقت دانستبه گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد او تحت شرایط خاصی حاضر به مصاحبه با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور خواهد بود و اما باید مراقب تله آنها برای عهدشکنی باشد.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: من آن (مصاحبه) را انجام خواهم داد البته تحت شرایط خاص.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: این یک اتلاف وقت بزرگی محسوب می‌شود. هیچ تبانی صورت نگرفته است.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور از اظهارات خود درباره اینکه گفته بود ترامپ به پرسش‌های مولر درباره ممانعت از اجرای عدالت پاسخ نخواهد داد، عقب نشینی کرد.

وکیل ترامپ این هفته به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: این اتفاق نخواهد افتاد. به هیچ سوالی درباره ممانعت از اجرای عدالت پاسخ داده نمی‌شود.

با این حال وکیل ترامپ سپس در مصاحبه با ان بی سی نیوز اظهارات پپیشین خود درباره مصاحبه ترامپ را رد کرد.

جولیانی همچنین در مصاحبه با پولیتیکو گفت: ما بسیار با آن (مصاحبه) مخالف هستیم اما 100 درصد آن را منتفی نمی‌دانیم.

 بنا به گزارش پایگاه خبری هیل، تیم حقوقی ترامپ درباره مصاحبه حضوری با رابرت مولر درگیر بحث‌های داخلی است. گرچه رئیس جمهور آمریکا پیشتر برای مصاحبه با بازرس ویژه پرونده روسیه در انتخابات آمریکا ابراز تمایل کرده بود، وکلای او نگران هستند که موکل آنها سوگند دروغ بخورد. با این حال وکیل رئیس جمهور آمریکا امکان برگزاری مصاحبه میان ترامپ و مولر را کاملا رد نکرد و از دستیابی به توافق در این باره سخن گفت. جولیانی به ان بی سی نیوز گفت: ما اعلام کردیم پس از آنکه سوالات را بررسی کردیم با مصاحبه مکتوب با بازرس ویژه موافقت خواهیم کرد. 

گزارش‌های که اوایل این هفته منتشر شد حاکی از آن بود که رابرت مولر موافقت کرده است تا رئیس جمهور آمریکا به برخی سوالات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت مکتوب پاسخ دهد.

این در حالی است که ترامپ همچنان به انتقادات خود از تحقیقات ویژه پرونده مداخله روسیه ادامه می‌دهد و بار دیگر این تحقیقات را با اصطلاح مخصوص خود یعنی «تعقیب توهمات» یاد کرد. ترامپ گفت: برای کشور ما مایه غم و ناراحتی است که چنین تعقیب توهماتی در آن دنبال می‌شود. برای ما بسیار مشکل خواهد بود تا با کشورهای دیگر از جمله روسیه به علت آن تعقیب توهمات ارتباط داشته باشیم. این کشور ما را در خطر قرار می‌دهد. این تعقیب توهمات جعلی ما را در معضل بزرگ قرار می‌دهد.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار