سازمان ملل: قحطی و گرسنگی بیش از ۲ میلیون نفر را در آمریکای مرکزی تهدید می‌کند

برنامه جهانی غذا (شاخه کمک غذایی سازمان ملل) از خطر قطحی و گرسنگی بیش از دو میلیون نفر در آمریکای مرکزی خبر داد.

سازمان ملل: قطحی و گرسنگی بیش از 2 میلیون انسان را در آمریکای مرکزی تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، برنامه جهانی غذا (شاخه کمک غذایی سازمان ملل) روز جمعه اعلام کرد کاهش محصولات کشاورزی ناشی از وقوع خشکسالی‌های پی در پی در بخش‌هایی از آمریکای مرکزی، می‌تواند بیش از دو میلیون انسان را در معرض گرسنگی قرار دهد.

کاهش میزان بارش در ماه‌های ژوئن و جولای منجر به بروز خسارات گسترده در محصولات مزارع کوچک ذرت و حبوبات در کشورهای آمریکای مرکزی از جمله گواتمالا، السالوادور، هندوراس و نیکاراگوئه شده است. آسیب گسترده به محصولات زراعی کشاورزان این مناطق به این معنی است که کشاورزان غذای کافی برای خوردن یا فروش در ماه‌های آتی را در اختیار نخواهند داشت و در نتیجه میزان ذخیره غذایی آنها در فاصله زمانی میان دو کشت صفر خواهد بود.

بنابر اعلام سازمان ملل، آمریکای مرکزی یکی از مناطقی است که نسبت به شرایط آب و هوایی سخت که ناشی از تغییر اقلیمی است، به شدت آسیب‌پذیر است. خبرگزاری رویترز گزارش داد منطقه آمریکای مرکزی از سال 2014 تا اواسط سال 2016 با خشکسالی‌های متوالی روبرو بوده و در نتیجه آن میلیون‌ها نفر در معرض قحطی و نیاز به کمک غذایی قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار