آمادگی مجلس برای کمک به شورا‌های حل اختلاف

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با حجت‌الاسلام احمدی میانجی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه نسبت به حل مشکلات شورا‌های حل اختلاف اعلام آمادگی کرد.

آمادگی مجلس برای کمک به شورا‌های حل اختلافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، و بنا به اعلام روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با حجت‌الاسلام احمدی میانجی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه دیدار کرد.

حجت الاسلام احمدی میانجی معاون قوه قضائیه در این نشست گزارش کاملی در رابطه با شورا‌های حل اختلاف مطرح کرد و بیان داشت: وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضائیه به شکلی است که ۵۰ درصد از پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این شوراها، رضایت خوبی هم برای مردم ایجاد شده و با هزینه‌های بسیار کم بخش زیادی از پرونده‌ها مختومه شده است.

وی ادامه داد: این وضعیت بیانگر این است که اعضا و دبیران شورا‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند که در حال حاضر برای استمرار مسیر با مشکلات جدی مواجه هستند و بیشترین آن هم مربوط به بودجه است.

رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه در این نشست درخواست کردند تا نمایندگان مجلس برای کمک به بهبهود اوضاع شورا‌های حل اختلاف در کشور همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار برای هرگونه همکاری با شورا‌ها و رفع مشکلات آن‌ها به دلیل جایگاهی که در حل مشکلات قضائی کشور دارند، اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به سوابق بیمه سنوات شورا‌های حل اختلاف که از سال ۸۷ تا ۹۲ پرداخت شده است پیشنهاد داد تا گزارش کامل تعداد افرادی که با این مشکل مواجه می‌باشند و نیز برآورد بیمه پرداختی برای رفع مشکل بیمه سنوات این افراد مشخص شود تا براساس آن اقدامات لازم صورت گیرد و هفته آینده گزارش آن به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

پورابراهیمی در ارتباط با استخدام نیرو‌های شورا‌های حل اختلاف گفت: در صورت موافقت قوه قضائیه و مدیران دستگاه قضا، آمادگی داریم کمک کنیم تا شرایط در قالب توافق میان قوه قضائیه و سازمان امور اداری و استخدامی به نحوی باشد که استخدام‌های این قوه با اولویت افراد و رشته‌های مرتبط از بین شورا‌های حل اختلاف صورت گیرد و در غیر این صورت نیاز به تصویب قانون در این زمینه خواهد بود که در این خصوص نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با پرداخت‌های شورا‌های حل اختلاف گفت: در بودجه ۹۸ به شکلی باید مدنظر باشد که هم بودجه شورا‌های افزایش یابد و هم در خصوص تخصیص‌های آن‌ها بتواند برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که دستگاه قضا با رویکرد مثبت‌تر از گذشته به شورا‌های حل اختلاف نگاه کند و به شکلی این مجموعه مهم و اثر گذاررا در خانواده مشترک قرار دهد.

در پایان این نشست امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ضمن خوش آمد گویی به معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف کشور به بیان نقطه نظارت خود پرداخت.
انتهای پیام/ح

مجلس برای کمک به شوراهای حل اختلاف آمادگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار