مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی:

سازمان تدارکات پزشکی بازوی اقتصادی جمعیت هلال احمر محسوب می شود/ ما مسئول تامین دارو نیستیم

علی فرجی گفت: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر علاوه بر خدمت رسانی، یک واحد درآمد زا برای جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

سازمان تدارکات پزشکی بازوی اقتصادی جمعیت هلال احمر محسوب می شود/ ما مسئول تامین دارو نیستیمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود که صبح امروز(شنبه) در کارخانه داروسازی سها برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر سازمانی با قدمت ۶۰ ساله است و یک واحد درآمدزا برای جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی بیان کرد: در سازمان تدارکات پزشکی چند واحد تولیدی وجود دارد و مهمترین چیزی که تولید می شود، صافی دیالیز است. همچنین بقیه ملزومات دیالیز نیز در این سازمان تولید می‌شود.

فرجی با اشاره بر اینکه ۴ داروخانه زیر مجموعه سازمان تدارکات پزشکی است، گفت: ۴ داروخانه، داروخانه مرکزی هلال احمر، داروخانه تک نسخه ای، داروخانه تهرانپارس و داروخانه سها کیش زیر مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هستند.

وی در خصوص کمبود دارو در شرایط اقتصادی موجود مطرح کرد: ما مسئول تامین دارو در کشور نیستیم و قیمت گذاری دارو بر عهده ما نیست؛ ما می توانیم دارویی که در کشور موجود است را در داروخانه ها تامین کنیم.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی افزود: سازمان تدارکات پزشکی همچون سایر شرکت های تولید کننده مشکلاتی در زمینه واردات مواد اولیه دارد و مشکلات ما مشابه تمامی شرکت های تولیدی است.

وی با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی هیچ بودجه ای از جمعیت هلال احمر دریافت نمی کند، بیان کرد: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر هیچ بودجه ای از جمعیت هلال احمر نمی گیرد و سازمانی خودگردان است که باید به عنوان بازوی اقتصادی به جمعیت هلال احمر مبالغی نیز پرداخت کند.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی در خصوص تولید داروهای داخلی افزود: اگر دارویی در کشور موجود باشد، ما آن را در داروخانه‌هایمان تهیه می‌کنیم و شرکت سهاکیش آمادگی خود را جهت واردات دارو با سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند و کمبودها توسط این شرکت تأمین خواهد شد.

فرجی تصریح کرد: تخصیص ارز 4200 سخت است و گاهی در تهیه مواد اولیه صافی دیالیز و سرنگ نیز مشکل داریم. صنایع دارویی کشور به دلیل تثبیت قیمت ها تحت فشار هستند و این موضوع صدمات زیادی وارد کرده است و در این میان بیشترین فشار بر کارخانه ها است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: باید اجازه داد تا این صنعت خود را با شرایط اقتصادی دولت تطبیق دهد و دولت نیز از طریق بیمه و یارانه مردم را حمایت کند تا صنعت بتواند رشد و داروهای خود صادر کند.

فرجی در ادامه از ورود اولین محموله داروی وارفارین به کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت اجازه واردات این دارو را به سازمان تدارکات پزشکی داده است و هفته جاری اولین محموله به کشور وارد می‌شود؛ این دارو برای بیماران قلبی و کسانی که جراحی عروق دارند برای تأخیر انعقاد خون مدام باید استفاده شود لذا ذخیره این دارو را به مدت یکسال مدنظر قرار داده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: ۹۸ درصد داروها از نظر عددی تولید داخل هستند، اما از نظر هزینه حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد سرمایه در زمینه واردات دارو است.

وی در خصوص برنامه های پیش روی سازمان تدارکات پزشکی گفت: چندین پروژه تحقیقاتی همچون تولید واکسن های پیشرفته، داروهای بیهوشی، داروهای بایو تکنولوژی در دستور کار قرار دارد. همچنین سعی داریم تا تولید آنژیوکت و سر سوزن انسولین تا پایان سال انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار