همزمان با سراسر کشور؛

شرکت مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نور

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از شرکت ۸ مربی قرآنی استان در دوره ارتقا مربیان خانه های نور کشور در قم خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی، گفت: دوره‌های ارتقاء مربیان خانه‌های نور سراسر کشور با حضور ۴۰۰ مربی خواهر و برادر از 12 تا 16 شهریور جاری در قم برگزار شد.

وی از شرکت هشت مربی قرآنی استان در این دوره ها خبر داد و عنوان کرد: این دوره‌ها به صورت جداگانه برای خواهران و برادران برگزار شد که چهار مربی خواهر استان از 12 تا 14 شهریور و چهار مربی برادر از 14 تا 16 شهریور جاری در این دوره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره به صورت فشرده و در 12 کلاس برگزار شد، افزود: کلاس های آموزشی این دوره با حضور اساتید مختلف از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

گلباغی، ارتقاء سطح بینش و دانش مدیران و مربیان این مراکز، تربیت مربیان توانمند در خانه‌های نور و آشنا به معارف قرآن برای آموزش در سطح عمومی جامعه را از اهداف این دوره برشمرد و گفت: امامان جماعت، مدیران و مربیان خانه نور مخاطبین این دوره بودند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان، سهمیه هر استان در دوره را حدود ۳۰ درصد از مراکز مجری طرح خانه‌های نور اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان در دوره با مباحثی همچون آشنایی با روش فهم و برداشت از قرآن کریم، آشنایی با روش مطالعه و تحقیق در قرآن کریم و منبع شناسی، آشنایی با روش ترجمه قرآن، آشنایی با روش تحلیل واژگان و ترجمه قرآن، آشنایی با روش تدریس و درسنامه فهم زبان قرآن آشنا شدند.

وی با اشاره به مرحله دوم این دوره اذعان کرد: مرحله دوم این دوره آموزشی به صورت غیر حضوری با ارائه محتوای آموزشی در خصوص «خداشناسی در قرآن کریم»، «فرجام شناسی در قرآن کریم و انسان شناسی در قرآن کریم»، «عدالت، حکومت داری و بیت المال در قرآن کریم»، «جهان شناسی در قرآن کریم»، «جامعه شناسی در قرآن کریم»، «سبک زندگی عمومی در قرآن کریم»، «تحلیل و بررسی جامع نظام موضوعی قرآن»، «تاریخ و علوم در قرآن کریم»، «آشنایی با تفسیر و مفسران قرآن»، «بررسی شبهات قرآن کریم همراه با پاسخ آن ها» و «روش شناسی حفظ و ترجمه قرآن» است.

گلباغی، همچنین گفت: خانه‌های نور با هدف توجه به قرآن و عترت در کانون‌های مساجد راه اندازی شدند تا فرهنگ متعالی و غنی قرآنی و سیره علمی و عملی اهل بیت (علیهم السلام) را به صورت تخصصی و موضوعی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسط و گسترش دهند.

وی خاطر نشان کرد: طراحی برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های مختلف نسل امروز با بهره گیری از ابزار‌های هنری و تکنولوژی روز در جهت تبیین فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و نهادینه شدن آن در سبک زندگی مخاطبان جزو رویکرد‌های خانه‌های نور است.

انتهای پیام/م

مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نورشرکت کردند

 

برچسب ها: سپاه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.