مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران؛

شرکت بیش از ۵۰۰ گردشگر خارجی در مراسم‌های مذهبی محرم در یزد

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: در ایام محرم امسال بیش از ۵۰۰ گردشگر خارجی در مراسم‌های مذهبی محرم در یزد شرکت خواهند کرد.

سید حسن حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به حضور پررنگ‌ گردشگران خارجی و داخلی در مراسم‌های عزاداری محرم گفت:  در ایام محرم امسال بیش از ۵۰۰گردشگر خارجی در مراسم‌های مذهبی شرکت خواهند کرد.

حسینی افزود: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد امسال برنامه‌های گسترده‌تری نسبت به سال قبل برای گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا از سوی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کسب آمادگی‌های لازم برای حضور گردشگران در ایام محرم در یزد گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زیبایی‌های اسلام آماده شده که به گردشگران ارائه خواهد شد.

حسینی افزود: همچنین حضور و همراهی کارشناسان روحانی مسلط به زبان‌های مختلف دنیا همراه با گردشگران برای پاسخ به شبهات آن‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراسم‌ها و آیین‌های محرم حسینیه ایران انجام شده که امسال نیز این گردشگران در مراسم سینه زنی، نخل برداری، زنجیرزنی، تعزیه، پخت غذای نذری، شام غریبان و ... شرکت می‌کنند.

وی افزود: حسینیه‌هایی که برای حضور گردشگران در نظر گرفته شده شامل حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه امیرچخماق، مسجد حظیره، حوزه‌های سنتی و ... است.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گردشگرانی از کشور‌های مختلف دنیا به طور خاص در تور گردشگری تاسوعا و عاشورای یزد ثبت نام کرده اند و تور‌های زیادی نیز از داخل کشور برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده اند که این نشان از اهمیت بالای ظرفیت مذهبی یزد است.

حسینی تاکید کرد: اگر به این ظرفیت توجه شود، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلام و تشیع، رشد اقتصادی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: گردشگران در روز عاشورا نیز در مراسم نخل برداری شهرستان‌های اشکذر، تفت، اردکان و مهریز حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی برای نهمین سال متوالی ازسوی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، با همکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری یزد و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

حضور گردشگران خارجی در آیین‌های محرم یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار