مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

افزایش ده درصدی مبلغان استان خراسان رضوی/ اعزام بیش از سه هزارمبلغ به نقاط مختلف خراسان رضوی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال سه هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ به نقاط مختلف خراسان رضوی اعزام خواهند شدکه نسبت به سال ۹۶ افزایش ده درصدی داشت است.

افزایش ده درصدی مبلغان استان خراسان رضوی/ اعزام بیش از سه هزارمبلغ به نقاط مختلف خراسان رضویحجت السلام کاظم لطفیان مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: برنامه‌های زیادی بر علیه سوگواری‌های محرم انجام می شود، اما از علاقه مندی مردم و حرارتی که دارند کم نشده و این مسائل نتوانسته از شعائر مردم کم کند.

وی  افزود: مردم با اعتقاداتی که دارند مراسم محرم امسال با شکوه بیشتری انجام می شود و هیئت‌های مذهبی باید روحیه وحدت آفرین خود را در پیش بگیرند و در راستای انقلاب گام بردارند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با بیشتر آمار مبلغ به شهرستان‌های استان گفت: تلاش شده به نیاز‌های عشایر توجه شود و حتی یک درخواست را ما پاسخ خواهیم داد، در این روز‌ها شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و قوچان به ترتیب بیشترین آمار اعزام مبلغ را دارند.

حجت السلام کاظم لطفیان افزود: حدود ۶۲۸ خانه عالم در استان خراسان رضوی ساخته شده است که بیش از ۳۰۰ روستا را در دست احداث ساخت خانه عالم داریم و جلساتی در همین رابطه برگزار کرده ایم که اعلام کرده ایم ۶۰ درصد فهرست بها خانه عالم را می توانیم بسازیم.

وی همچنین در رابطه با امار هئیت‌های مذهبی در استان گفت: حدود ۶۴۰۰ هیئت مذهبی در استان به ثبت رسیده است و هیچ هیئت مذهبی غیر فعال نداریم از میزان ۹۰ هزار هیئت مذهبی در کشور حدد هشت درصد از استان خراسان رضوی است که میزان قابل توجه است.

حجت السلام کاظم لطفیان در ارتباط با ثبت شمار مداحان در استان تصریح کرد: سه هزار و ۳۰۰ نفر مداح ثبت شده در استان وجود دارد که نشان دهنده توانمندی استان در این زمینه است.

وی در مورد آموزش مداحان افزود: هیئت‌های مذهبی و مداحان باید به سمت قهرمان پروری و ظلم ستیزی در مجالس حرکت کنند و از مظلوم پروری پرهیز کنند چرا که محرم و عاشورا جلوه از صحنه‌های قهرمان پروری است.

وی همچنین در ارتباط با هیئات مذهبی خواهران گفت: هزار و ۱۰۰ هئیت مذهبی برای خواهران در استان داریم که شورای هیئات مذهبی مستقل برای خواهران تشکیل شده است و در کشور تنها استان هستیم که شورای هئیت‌های خواهران مستقل میباشد.

انتهای پیام//ا. آ
برچسب ها: محرم 97 ، هیئت مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.