قاضی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت داده شود/نرخ ارز شناور در کشور ما بالاست

عضو کمیسیون صنایع گفت: نرخ ارز شناور در کشور ما بالاست و باید آن را به سمت بورس سوق می‌دادیم که در این کار موفق نبودیم.

کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت داده شود/نرخ ارز شناور در کشور ما بالاستنادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسانات اخیر ارز گفت:  نرخ ارز شناور در کشور ما بالاست و باید آن را به سمت بورس سوق می‌دادیم که در این کار موفق نبودیم.

وی افزود: مردم نمی‌خواهند ارزش سرمایه شان از بین برود، به عنوان مثال پیمانکارانی که اسناد خزانه دریافت کردند، بعد از سال ۱۳۸۰، به خاطر بی دقتی دولت و مجلس، بخش اعظمی از سرمایه شان را از دست دادند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به سوءاستفاده‌های صورت گرفته از کارت بازرگانی برخی افراد تصریح کرد: سودجویان با فریب برخی روستاییان، برای آنها کارت بازرگانی گرفته و با استفاده از آن برخی اجناس را وارد یا صادر می‌کنند و پس از آن صاحب کارت بازرگانی که به دلیل مشکلات مالی و از روی ناچاری و به اجبار کارت را در اختیار شخص سودجو گذاشته است، باید مالیات چند میلیاردی این اجناس را بپردازد.

وی تصریح کرد:  برای جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان و رفع مشکلات بعدی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت و پشتوانه مالی صادر و تحویل آنان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس با اشاره به پیش فروش خودرو‌ها از سوی تولیدکنندگان داخلی بیان کرد: معتقدم برای فروش خودرو باید شروطی وجود داشته باشد، به طور مثال هر فرد با کد ملی فقط بتواند یک خودرو خریداری کند، همچنین متقاضی خرید این محصول باید گواهی نامه راهنمایی و رانندگی داشته باشد، در این صورت بیشتر خودرو‌ها به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار