کدام یک از ظروف یک بار مصرف برای نذری دادن خطرناکند؟

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران، رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم هنگام تهیه نذری را مهم دانست و به برخی از آنها اشاره کرد.

عزاداران حسینی هنگام مصرف نذری چه نکاتی را باید رعایت کنندمحمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم اظهار کرد: در دهه اول محرم پخش نذری یکی از کارهای مرسوم مردم کشورمان محسوب می‌شود، توصیه می‌کنم عزادارانی‌ که دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و چربی بالا هستند در خوردن نذری احتیاط‌ کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به پخش نذری می‌کنند باید تا حد امکان از موادغذایی‌ سالم‌ استفاده کنند و میزان نمک، روغن و حتی چربی نذری در حد استاندارد باشد.

عزیزی تأکید کرد: در تهیه غذای نذری تا حد امکان باید از روغن با ترانس‌ پایین‌ و به مقدار کم استفاده شود تا هیچگونه‌ آسیب جدی هنگام مصرف غذا به عزاداران وارد نشود.

وی گفت: برای توزیع غذای گرم حتی‌الامکان باید از ظروف آلومینیومی‌ و یا گیاهی استفاده شود و اگر افراد مجبور به استفاده از ظروف پلاستیکی برای توزیع غذای گرم هستند باید مواد نذری را بعد از سرد شدن در ظروف پلاستیکی بریزند.

عزیزی یادآوری کرد: برای مصرف مایعات سرد مانند شیر و شربت‌ می‌توان از ظروف پلاستیکی استاندارد استفاده کرد ولی اگر ظرف به کار گرفته شده برای مایعات سرد گیاهی باشد از نظر بهداشتی سالم‌تر است.

انتهای پیام/

نکات بهداشتی در تهیه نذری‌های ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار