درگیری لفظی وزیر خارجه عراق با وزیر سعودی بر سر یمن

نشست وزرای خارجه عرب شاهد درگیری لفظی بین وزیر خارجه عراق و وزیر مشاور سعودی بر سر موضوع تجاوز به یمن و اتهام‌زنی به ایران بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نشست وزرای خارجه عرب در قاهره، شاهد درگیری لفظی بین ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، و احمد بن عبدالعزیز القطان، وزیر مشاور در امور آفریقای عربستان، بود. این درگیری لفظی پس از آن رخ داد که وزیر سعودی، سخنان جعفری را اشاره ضمنی به نقش عربستان در تجاوز به یمن دانست و به آن واکنش نشان داد.

جعفری در سخنان خود به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد که در آن به نقل از بلقیس -حکمران یمن- آمده است: «پادشاهان هنگامی که وارد منطقه آبادی شوند آن را ویران کنند.»

 قطان در واکنش به این سخنان جعفری در زمانی که او در جلسه حاضر نبود، گفت: با قاطعیت می‌گویم اقدامات پادشاهی عربستان سعودی از زمانی که ابوترکی آن را پایه‌گذاری کرد تا امروز باعث شده است تا همه قدردان اقدامات آن در جهان عرب و اسلام باشند. ما به دنبال این جنگ (یمن) نبودیم. ایران و شیعیان ایران و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، برای به راه انداختن این جنگ تلاش کردند!

جعفری سپس در واکنش به این سخنان نماینده سعودی گفت: حق نداری مسئولیت تصورات ذهنی‌ات را بر گردن من بیاندازی. من چنین منظوری نداشتم. من چند روز پیش در مناسک حج شرکت کرده بودم و در ضیافت شاه (سعودی) حضور داشتم. این حرف‌های عجیب چیست که شما می‌زنید؟ شما حق ندارید مسئولیت حرفی را که منظور من نبوده است، بر گردن من بیندازید. به ویژه که در زمان غیبت من در جلسه باشد. زمانی که من از جلسه بیرون رفته‌ام، چنین حرف‌هایی بزنید، درست نیست. بیشتر از این حرف نمی‌زنم. اما اگر باز حرفی بشنوم، حرف‌های خود را کامل خواهم کرد و حرف‌های دیگری خواهم زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
این طرف که فقط از خودش دفاع کرده
Iran (Islamic Republic of)
ذاکر
۲۰:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
درود بر ابراهیم جعفری عزیز که غیرت شیعه در رگهایش جاریست
آخرین اخبار