ترامپ فرمان اجرایی تحریم کشورهای مداخله‌کننده در انتخابات آمریکا را امضا کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از امضای یک فرمان اجرایی توسط ترامپ خبر داد که به موجب آن، تحریم کشورهای مداخله‌کننده در انتخابات آمریکا میسر می‌شود.

ترامپ فرمان اجرایی تحریم کشورهای مداخله‌کننده در انتخابات آمریکا را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امروز (چهارشنبه) از امضای یک فرمان اجرایی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خبر داد که به موجب آن تحریم کشورهایی که در انتخابات این کشور مداخله کنند، میسر خواهد شد. بولتون افزود این فرمان اجرایی که بستر قانونی لازم را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا فراهم می‌کند، از دخالت‌های خارجی در انتخابات آمریکا جلوگیری و در ابعادی گسترده تر، از روند سیاسی این کشور محافظت خواهد کرد.

به این ترتیب، در صورتی که جامعه اطلاعاتی آمریکا دخالت نهادها، اشخاص و کشورهای خارجی را در انتخابات این کشور تایید کند، آنها با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد.

مشاور امنیت ملی افزود از طریق این تحریم ها، دارایی های کشورهای مداخله کننده در انتخابات آمریکا توقیف و دسترسی آنها به نظام مالی این کشور مسدود خواهد شد. بولتون همچنین افزود این تحریم ها کشورهایی را که به نشر پروپاگاندا می پردازند و اطلاعات نادرستی را در اختیار مخاطبان جهانی قرار می دهند، نیز در بر خواهد گرفت.

این گزارش می افزاید در سند امضاشده به کشورها، اشخاص و یا نهادهای خاصی که هدف این تحریم ها قرار خواهند گرفت، اشاره ای نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
ای کاش این رو هم امضا می کردید که اگر آمریکا نیز در امور کشورهای دیگر مداخله کند، باید تحریم شود
آخرین اخبار