نظر منفی سه چهارم انگلیسی‌ها به مذاکرات برکسیت

اکثریت قاطع شهروندان انگلیسی معتقدند مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا از تاثیر موردنظر برخوردار نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اکثریت قاطع شهروندان انگلیس معتقدند مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا از تاثیر مورد نظر برخوردار نیست.

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه YouGov این برداشت گسترده وجود دارد که مذاکرات برکسیت نتایج خوبی به دنبال ندارند.

در آخرین نظرسنجی این موسسه، هفتاد و سه درصد مردم انگلیس معتقد بودند مذاکرات در مسیر بدی قرار دارد که این برداشت هم در میان حامیان خروج از اتحادیه اروپا و هم مخالفان آن وجود داشت. تنها بیست و دو درصد افکار عمومی انگلیس معتقدند در زمان مقرر تا پیش از خروج رسمی از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹، امکان دستیابی به توافق وجود دارد.  

پنجاه و پنج درصد انگلیسی‌ها معتقدند اتحادیه اروپا مواضع برتری در مذاکرات دارد. تنها یک چهارم شهروندان این کشور معتقدند هر دو طرف در مذاکرات امتیاز داده اند و در این میان تنها دو درصد به موضع برتر انگلیس در گفتگو‌ها باور دارند.

در بیانیه موسسه YouGov آمده است: «این در حالی است که این برآورد و نگاه منفی صرفا مختص دولت ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس نیست و از هر ۱۰ نفر چهار نفر (معادل چهل و دو درصد) معتقدند هر دولت دیگری که در راس امور بود عملکردی به بدی عملکرد دولت ترزا می‌ داشت. در این میان بیست و هفت درصد باور دارند اگر دولت دیگری قدرت را در دست داشت می‌توانست عملکرد بهتری در این مذاکرات داشته باشد.»

انگلیسی‌ها در یک همه پرسی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، اما این رای باعث شد افکار عمومی این کشور به یک دو قطبی میان حامیان و مخالفان برکسیت تقسیم شود.

مذاکرات برکسیت به طور رسمی در ژوئن ۲۰۱۷ شروع شد و انتظار می‌رود در مارس ۲۰۱۹ به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار