هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمار رای دهندگان ممکن است از 9 میلیون نفر به 7 میلیون تن کاهش یابد

سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: ممکن است آمار رای دهندگان از 9 میلیون نفر به 7 میلیون تن کاهش یابد.

آمار رای دهندگان ممکن است از 9 میلیون نفر به 7 میلیون تن کاهش یابدسید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ممکن است آمار رای دهندگان از 9 میلیون نفر به 7 میلیون تن کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر سران برخی احزاب سیاسی افغانستان مبنی بر احتمال تقلب بزرگ سازمان یافته در انتخابات پارلمانی گفت: روند تفکیک و غربالگری رای دهندگان حقیقی از ثبت نام شدگان جعلی توسط کمیسیون انتخابات آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود که احتمال دارد آمار افرادی که در روند ثبت نام رای دهندگان شرکت کرده اند از 9 میلیون نفر به 7 میلیون و 300 هزار تن کاهش یابد.

هاشمی بیان داشت که روند بررسی کمیسیون انتخابات و درج اطلاعات رای دهندگان در بانک اطلاعات کمیسیون انتخابات پایان نیافته و این آمار تاکنون نهایی و حتمی نیست.

پیش از این احزاب سیاسی افغانستان در نشست های متعدد اعلام کرده بودند که کمیسیون انتخابات آماری به دور از واقعیت از تعداد رای دهندگان ارائه کرده است تا بتواند انتخابات پیش روی پارلمانی را مهندسی نماید.

به باور احزاب سیاسی افغانستان، تعداد واقعی ثبت نام کنندگان رای دهی در این کشور حدود 4 میلیون نفر است.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.