مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه مطرح کرد؛

رسیدگی به پرونده ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های قوه قضاییه و دادگستری

مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه و دادگستری دو موضوع مهم را در راس کار خود دارند و این دو موضوع رسیدگی به پرونده ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه در دومین گردهمایی سران وعلما طوایف شرق وجنوب کرمان گفت: نکته مورد توجه در این گردهمایی با اصل ۱۵۶ قانون اساسی برابر است که در این اصل پنج بند برای ما مشخص شده ما علاوه بر این وظایف دیگری هم داریم.

وی افزود:قوه قضاییه و دادگستری دو موضوع مهم را در راس کار خود دارند و این دو موضوع رسیدگی به پرونده ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

رفاهی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است که مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و حضرت آقا فرمودند "من از شما کار انقلابی جهادی و فوق العاده با رویکرد مردمی می خواهم" و ما باید به خواسته رهبر انقلاب بیشتر از پیش توجه داشته باشیم .

سید علی اصغر رفاهی گفت:تشکیل این جلسه نکته مهمی را پیش رو دارد که بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و باید به سمت مردم برویم و هرزمان به سمت مردم رفتیم پیروز شدیم ما در دفاع مقدس از همه قشرها شهید داشتیم در باب زلزله کرمانشاه حرکت های مردی عظیمی انجام شد هنر ما مسئولان باید این باشد که مردم را پای کار بیاوریم.

مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه ضمن تشکر از تعامل و مشارکت همه سران طوایف و مسئولان قضایی و امنیتی گفت: در بحث پیشگیری معاونت پیشگیری های قوه قضاییه ۲۰ برنامه را طراحی کرده است و برای اجرای آن از ظرفیت های مردمی باید استفاده کنیم.

وی افزود:نظام جمهوری اسلامی درخت تنومندی است امکانات قوی و سپاه و اقتدار ملی قوی داریم و باید در بحث جرائم و آسیب های اجتماعی دغدغه داشته باشیم.

مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه  گفت:با اشاره به اجتماع عظیم عزاداری های محرم افزود:۸۲ هزار هئیت مذهبی داریم و ۲۵۰ هزار مبلغ مذهبی به شهر ها استان ها اعزام شدند.

رفاهی گفت: اعتیاد٬ طلاق و حاشیه نشینی از آسیب های اجتماعی بشمار می آیند و ما باید برای حل این مشکل تلاش و همکاری بیشتری داشته باشیم واز ظرفیت مردمی استفاده کنیم.

وی در پایان پیشنهاداتی را بیان کرد:این جلسات در هر شهرستان برگزار شود، اگر افرادی که می توانند به عنوان میانجی باشند شناسایی شوند و اسامی به اداره کل مردمی اعلام شود و به آنها در این آموزش داده می شود و فعالیت های سران طوایف برای فرهنگ سازی کار مستند سازی شود.

مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه گفت:در شهرستان ها سامانه سجام مهم ترین برنامه سامانه جامع اطلاعات مردمی است. با این سامانه مردم در سریع ترین زمان ممکن مهمترین موضوعات را به ما اطلاع داده و ما به اطلاع مسئولان شهرستان ها می رسانیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل پیشگیری های قوه قضاییه  در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار