فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:

کشف بیش از سیصد سلاح غیر مجاز در جنوب و شرق استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری ۳۷۳ قبضه سلاح غیر مجاز در جنوب و شرق استان کرمان به واسطه سران طوایف جمع آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان    از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن تشکر از ابتکار عمل موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان به واسطه اجرایی کردن طرح میثاق در جنوب و شرق کرمان گفت:در حوزه جرایم خشن اقدامات سران طوایف موثر واقع شده و به موقع ورود پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه طی  سال ۹۶  در جنوب و شرق استان با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون ۳۴۰هزار نفر شاهد کاهش ۱۷ درصدی قتل مسلحانه بودیم ، گفت: در سال جاری ۳۷۳ قبضه سلاح غیر مجاز در جنوب و شرق استان کرمان به واسطه سران طوایف جمع آوری شده است.

بنی اسدی گفت: هرچقدر تعامل مردم و متنفذین بیشتر شود امنیت پایدارتر است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جرایم خشن مربوط به جنوب و شرق استان بوده ، تصریح کرد: خوشبختانه در ۷ ماه گذشته شاهد کاهش جرائم خشن در این مناطق بودیم که بیش از ۷۰ درصد رضایت مندی مردم در حوزه امنیت را جلب کرده‌ایم.

باید قدرت تحمل مردم را بالا ببریم

همچنین حجت‌الاسلام اکبر افشار منش امام جمعه شهرستان کهنوج به نمایندگی از ائمه جمعه در این گردهمایی گفت:کسانی که مرتکب قتل می‌شوند از روی عصبانیت است که ما باید قدرت تحمل مردم را بالا ببریم مسئله صبر را برای مردم جا بیندازیم.

وی افزود:مواد مخدر حرص و طمع و بلند پروازی‌های برای بدست آوردن مال حرام باعث ایجاد جرم می‌شود و با آموزش شیوه‌های زندگی مهارت‌های زندگی می‌توان به جرایم خشن رسیدگی کرد.

امام جمعه کهنوج گفت:احیا طرح حکم می‌تواند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد و در هر زمانی با مشکلات خاصی روبرو هستیم امروز مساله تحریم‌ها یک آسیب برای جامعه است و همه باید تلاش کنیم تا ازاین مشکل به خوبی عبور کنیم.

سران طوایف از شهرستان‌های کهنوج، عنبرآباد قلعه گنج و رودبار جنوب نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و بخشی از این سخنان بدین شرح است:

نماینده سران طوایف کهنوج گفت:پیشنهاد ما این است نخبگان را تقسیم بندی کنیم یکی از گروه نخبگان متنفذین هستند که ظرفیت بسیار خوبی است و به این توجه کنیم آیا روش‌های قدیمی موثر واقع شده است اگر نه باید یک طرح نو ارائه کنیم.

وی افزود:ماباید سنت‌ها را ساماندهی و حفظ کنیم و با رویکردی پیش رویم که با دانش و پرورش افراد متخصص و نخبه در طایفه به خود ببالیم و با ایجاد اشتغال به جامعه کمک کنیم در طایفه‌ای که تعداد پزشکان و متخصصان آن زیاد باشد این نام و مشهوریت است نه داشتن سلاح و از رفتار‌های موازی بپرهیزیم و جوری حرکت کنیم که مشارکت‌ها تکراری نباشد پویا باشیم.

نماینده سران طوایف قلعه با بیان اینکه قلعه گنج آخرین شهرستان استان است ، خواستار ئتشکیل یک اداره ثبت و اسناد در قلعه گنج شد.

نماینده سران طوایف رودبار جنوب گفت: مناطق جنوب به لحاظ شرایط اقلیمی نامناسب و ده‌ها عامل دیگر زمینه ساز ایجاد جرائم گردیده است، منطقه با رویکرد جهادی مسئولین ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولین توانسته به کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

وی افزود:با همکاری سران طوایف و مسئولان قضایی تداوم و ساماندهی در کنترل آسیب‌های اجتماعی بخصوص در جرایم خشن تاثیر گذار بوده است و سران طوایف با توجه به شاخص‌هایی که داشتند انتخاب شدند.

اهم مشکلات در رودبار جنوب عدم سردخانه اجساد در این شهرستان است و از مسئولین درخواست رسیدگی به این موضوع شد.

در پایان گردهمایی از سران طوایف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.