مشاور وزیر نیرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مدیریت تقاضا در راس برنامه‌های وزارت نیرو

فلاحتیان گفت:مدیریت تقاضا و کاهش پیک بارمصرف ۹۸ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در سطح توانیر برای مدیریت مصرف در دست اجراست.

مدیریت تقاضا در راس برنامه‌های وزارت نیروهوشنگ فلاحتیان، مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پایداری شبکه توزیع برق اظهار کرد:با کاهش درجه حرارت هوا، تامین آب و برق مشترکان در وضعیت پایداری قرار دارد و وزارت نیرو به عنوان متولی تامین آب و برق کشور پروژه‌هایی برای آماده سازی شبکه توزیع درپیش از تیرماه سال ۹۸ در نظر گرفته است.

مشاور وزیر نیرو در امور برق و آب  با بیان اینکه مدیریت تقاضا در اهم برنامه های وزارت نیرو قرار دارد، تصریح کرد:مدیریت تقاضا و کاهش پیک بارمصرف سال ۹۸ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در سطح توانیر برای مدیرت مصرف در دست اجراست.


بیشتر بخوانید:اجرای ۳۰۰ قرارداد جاری صنعت برق متوقف شد


وی با اشاره به وضعیت قرارداد‌های میان وزارت نیرو با بخش خصوصی ابراز کرد:با توجه به نوسانات نرخ ارز، عدم تعدیل قرارداد می‌تواند مشکلات فراوانی را برای بخش خصوصی به وجود آورد، قطعا دولت حمایت‌های خودرا از بخش خصوصی به عنوان موتور حرکتی بخش اقتصادی در قالب تمهیدات و شرایط جدید اعمال خواهد کرد.

فلاحتیان در پایان گفت:منابع مالی برای ۲۸ نیروگاه با ظرفیت ۵ هزار مگاوات مشخص شده است، اگر میزان بارندگی‌های سال آبی جدید متناسب با سال‌های گذشته باشد  با افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت تقاضا به میزان ۳ هزار مگاوات می‌توانیم سال آینده را بدون خاموشی سپری کنیم.

انتهای پیام/

۵ هزار مگاوات نیروگاه برق در دست احداث است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار