مرکز فوق تخصصی درمان نازایی شهرستان جهرم:

ویزیت روزانه ۴۰ بیمار در مرکز فوق تخصصی نازایی در جهرم

مرکز فوق تخصصی درمان نازایی شهرستان جهرم از دی ماه ۹۵ کار خود را آغاز و تاکنون ٢ هزار بیمار را در این مرکز پذیرش می کند که روزانه به طور متوسط ۴۰ بیمار در این مرکز ویزیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهشید البرزی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بارداری با IVF در سطح جهان حدود 30 درصد است، گفت: در مرکز تخصصی و فوق تخصصی نازایی هنری جهرم انتقال جنین به رحم هشت بیمار صورت گرفته که از این تعداد سه مورد منجر به بارداری شده که دو مورد آن مربوط به ماه گذشته بوده است.

متخصص زنان، زایمان و فوق تخصص نازایی گفت: در ماه گذشته دو بیمار به مرکز مراجعه کردند که یکی از آنها سابقه یک بار IUI و IVF ناموفق در اصفهان داشته و سیکل IVF و انتقال جنین به صورت تازه برای هر دو بیمار با موفقیت انجام و بارداری صورت گرفت. هر دو مادر جهرمی و یک قلو باردار هستند.

وی گفت: مرکز فوق تخصصی درمان نازایی از دی ماه ٩5 کار خود را آغاز و تاکنون ٢ هزار بیمار در مرکز پذیرش شده‌اند و از این تعداد، 200 بیمار تحت عمل"IVF" قرار گرفته‌اند که جنین‌ها فریز و انتقال داده نشده‌اند.

البرزی درمان‌های مقدماتی مانند دادن دارو و روش‌های آی یو آی"IUI" را از اقدامات درمانی اولیه این مرکز فوق تخصصی ناباروری دانست و گفت: اگر بیمار بعد از انجام این مراحل جواب نگرفت، روش درمانی پیشرفته آی وی اف"IVF" انجام می‌شود.

وی با بیان این که روزانه به طور متوسط 40 بیمار در این مرکز ویزیت می‌شوند گفت: در ماه نزدیک به 40 درمان IUI و 70 سیکل OI صورت می‌گیرد و همچنین ماهانه 30 سیکل درمان IVF در مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: مراحل آی وی اف "IVF" شامل تجویز دارو، سونوگرافی سریال یک روز در میان، مشاوره بیهوشی جهت عمل برداشت تخمک و انتقال به آزمایشگاه جنین‌شناسی برای تشکیل جنین‌ها است و پس از سونوگرافی‌های مجدد و آمادگی رحم، انتقال جنین صورت می‌گیرد.

این متخصص زنان و نازایی با اشاره به انتقال جنین‌ها گفت: انتقال جنین‌ها به دو صورت تازه و فریز شده انجام می‌شود و نمونه‌ها در آزمایشگاه مرکز نازایی مستقر در بیمارستان استاد مطهری نگهداری می‌شود.

البرزی با اشاره به انجام لاپاراسکوپی زنان ( تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی برای نخستین بار در این مرکز بیان کرد: در سال‌های گذشته در شهرستان، لاپاراسکوپی تشخیصی وجود داشته که بعد از 15 سال متوقف می‌شود و از سال ٩5 تا کنون لاپاراسکوپی زنان ( تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی در این مرکز انجام گرفته است.

وی گفت: لاپاراسکوپی ( تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی برای درمان نازایی و سایر بیماری‌های زنان نظیر کیست‌های تخمدان، بیماری‌های رحم و اختلالات مربوط به نازایی است که در این روش نیازی به باز کردن شکم نیست.

البرزی بیان کرد: سونو هیستوگرافی نظیر عکس رنگی که سخت و دردآور است به صورت سونو در آب انجام می‌شود که راحت‌تر است و تمام هزینه‌های آن در مرکز با تعرفه دولتی است.

انتهای پیام/ب

ویزیت بیماران نازایی در جهرم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار