برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری در قشم با همکاری فعالان استان فارس

نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی با همکاری فعالان گردشگری استان فارس در قشم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جواد مرادپور مجری نمایشگاه گردشگری هتلداری و صنایع دستی قشم در نشست خبری با بیان اینکه هدف مهم این نمایشگاه برای مستحکم کردن پیوند قشم با دیگر نقاط کشور در بحث گردشگری اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی قشم  با همکاری منطقه آزاد و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قشم از تاریخ 10 الی 14 دی 97 برگزار می‌شود.

وی گفت: تلاش شده است تا این نمایشگاه در کنار دیگر برنامه‌های جانبی تفریحی و آموزشی خود به بهترین شکل ممکن برگزار شود و این مهم، جز با همکاری تمام مجموعه‌های در ارتباط با بخش گردشگری در سراسر کشور میسر نمی‌شود .

مجری نمایشگاه گردشگری هتلداری و صنایع دستی قشم تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند از اول تا پانزده مهر با مراجعه به سایت اینترنتی مجری برگزاری نمایشگاه، ضمن کسب اطلاعات لازم ثبت نام کنند.

مرادپور با اشاره به اینکه گردشگری با درآمدی پایدار سبب شکوفایی اقتصاد می‌شود، افزود: گردشگری می‌تواند علاوه بر توسعه اشتغال سبب شکوفایی در تولید ثروت نیز شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه، آنچه که براساس نعمت‌های الهی در منطقه قشم در زمینه گردشگری وجود دارد به مردم معرفی و برای آنها تشریح و تبیین می‌شود.

رسول اکبری با بیان اینکه داشته‎هایی نظیر ژئوپارک قشم که نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه بی‌نظیر است، گفت: در کناربرگزاری نمایشگاه گردشگری با محوریت اقلیمی و جشنواره موسیقی اقوام، صنایع دستی ایران هم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی قشم هم مورد توجه گردشگران داخلی هم مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است، گفت: سال گذشته هنرمندان صنایع دستی قشم در نمایشگاه‌های خارجی نظیر نمایشگاه ایتالیا که محل تولید صنایع دستی مرغوب دنیا است شرکت کردند و خوشبختانه شاهد استقبال خوبی بودند.

اکبر همچنین با یادآوری اینکه در قشم به دلیل فعالیت تشکل های محلی، تکیه بر توسعه جوامع محلی است گفت: در این راستا تشکل‌های مردم نهاد روستایی تقویت شده و با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تعاونی را شکل دادند به نحوی که بسیاری از استان‌های کشور به تأسی از قشم در این زمینه ورود کرده و اقدامات ارزنده ای انجام دادند .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم  با اشاره به اینکه جشنواره غذاهای سنتی هم از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نمایشگاه گردشگری قشم است، گفت: رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری به ویژه تقویت زیرساخت‌های آن است به همین دلیل نهایت مساعدت را نسبت به سرمایه گذاران دارد.

وی با اشاره به اینکه به زودی 14 هتل و مرکز اقامتی با ظرفیت یک‌هزار و 772 تخت به مجموعه اقامتی موجود در قشم افزوده می‌شود، گفت: امیدواریم با ایجاد این ظرفیت آمادگی بیشتری برای پذیرایی از میهمانان در ایام برگزاری جام جهانی 2022 قطر در قشم ایجاد شود.

اکبری با بیان اینکه توسعه گردشگری جوامع محلی باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شده است، گفت: اکنون  71 کاشانه میهمان به صورت اقامتگاه های بومگردی، خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه می دهند و به قدری از این اماکن استقبال شده که تعدادی از آنها تا پایان سال رزرو است.

منصورآزاد رییس موسسه آموزش عالی قشم نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه گردشگری موتور محرک و توسعه کشورها است، گفت: متاسفانه هنوز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران به درستی از ظرفیت‌ها استفاده نشده است .

وی با بیان اینکه مسئولان منطقه آزاد قشم قصد دارند این منطقه را از یک مرکز خرید به یک مرکز گردشگری تغییر دهند، از برگزاری یک همایش با همکاری موسسه آموزش عالی قشم در حاشیه نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: این همایش یک رویداد علمی ملی است.

آزاد هدف از این همایش را توجه به گردشگری به عنوان یک علم و هنر با شعار اقتصاد و توسعه دانست و گفت: این همایش در دو بخش مقالات و پوستر برگزار می‌شود که مقالات برگزیده همایش در مجله‌ای با نام فصل جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای که با درجه علمی و پژوهشی در قشم در حال فعالیت است منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ب

برپایی  نمایشگاه ملی گردشگری  قشم با همکاری فعالان استان فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار