نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل:

حفظ اشتغال ۵۵ هزار کارگر صنعت فرش در اولویت کارهاست

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ اشتغال ۵۵ هزار کارگری که به صورت متمرکز در یک صنعت آن هم فرش کاشان اشتغال دارند مهم‌ترین دغدغه و اولویت اصلی کاشان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید جواد ساداتی نژاد،  نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در آیین تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان کاشان   گفت: در حال حاضر تولید ۴۰ درصد صنایع فرش منطقه کاشان تعطیل است که برای رفع این بحران نیاز ضروری و تامین مواد اولیه و نقدینگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون کارفرمایان فرش ماشینی لیست بیمه تامین اجتماعی کارگر وحقوق آن‌ها را با وجود تعطیلی تولید پرداخت می‌کنند افزود: آن‌ها چندماه  می توانند به این وضعیت ادامه دهند و در صورتی که بحران برطرف نشود بیکاری جمعیت انبوه ۵۵ هزار نفری کارگران صنعت فرش ماشینی شهر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

به گفته وی، اولویت برنامه‌های فرماندار جدید؛ حل مشکلات اقتصادی و اشتغال بیکاران شهرستان باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بحران آب، نبود زیرساخت‌های لازم بهداشت و درمان، زیرساخت‌های راه، راه اندازی رادیو کاشان و تفویض اختیارات استانی به کاشان را از دیگرم معضلات و چالش‌های قابل توجه فرماندار جدید کاشان در این شهرستان دانست و گفت: فرماندار جدید کاشان باید حل این مسائل ودغدغه‌ها را در اولویت رسیدگی و ارائه راهکار‌ها قرار دهد.

 ساداتی نژاد، میزان بیکاری را در کاشان ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت:بعضی معتقد هستند کاشان شهر گرانی است و نرخ هزینه‌ها در آن ۲۰ درصد گرانتر از شهر‌های اطراف است.

وی نگاه پدرانه فرماندار جدید به شهر‌های اطراف کاشان را خواستار شد و گفت: راه‌های کاشان ایمن نیست و حتی زیرساخت بهداشت و درمان در کاشان نیز با وجود یک بیمارستان دانشگاه و ضریب اشتغال ۸۰ درصدی ضعیف است.

به گفته وی، این پذیرفتنی نیست که در کاشان به خاطر نداشتن تفویض اختیارات استانی سالانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه مأموریت‌ها و رفت و آمد به استان شود ماموریت‌هایی که تا کنون طی چند سال اخیر بر اثر ایمن نبودن راه‌ها جان ۵۰۰ مقررات گرفته است.

 ساداتی نژاد، شاخصه دارالمومنینی کاشان را به فرماندار جدید یادآورشد و گفت: مردم کاشان شهروندانی فهیم، متدین و باهمت هستند که حتی اگر از سفره نان خود کم کنند از آموزش فرزندانشان غفلتی می‌کنند.

وی با تاکید بر اکنون مهم‌ترین مسأله برای مردم اقتصاد، معیشت و اشتغال است گفت: متاسفانه سفره نان مردم کوچک شده است و آن‌ها شرایط سختی را در حال گذر نستند.

به گفته وی، همدلی، تعامل و وحدت تنها عنصر گذر از بحران در شرایط فعلی و نجات از مشکلات است.

در آیین تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید کاشان با حضور طباطبایی نائینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از زحمات حمیدرضا مومنیان به عنوان فرماندار قدیم تقدیر و علی اکبر مرتضایی قهرودی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان معرفی شد.

 

انتهای پیام/ی

برگزاری آیین تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان کاشان

برچسب ها: فرمانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.