برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران

فرماندار شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر به لحاظ مرکزیت ارسباران، تأکیدداریم باید یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در اهر پر رنگ‌تر از سایر شهرستان‌ها باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک قانون است به‌طوری که تمامی امورات و دستورالعمل‌های مربوط به ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در این شورا سیاست‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران این بار در شهرستان اهر برگزار می‌شود، افزود: شهرستان اهر به لحاظ مرکزیت ارسباران، تأکیدداریم باید یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در اهر پر رنگ‌تر از سایر شهرستان‌ها باشد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: یادواره شهدای منطقه ارسباران بایستی در شان ۱۲۰۰ شهید منطقه باشد لذا انتظار می‌رود با فراهم‌سازی مقدمات، این یادواره در فصل پاییز سال‌جاری به نحو احسن در شهرستان اهر برگزار شود.

محمودی تصریح کرد: ابتداعاً باید ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران تشکیل و وظیفه هر یک از دستگاه‌ها مشخص شود و با تعیین چهارچوب دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین خروجی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران است، گفت: همچنین اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط در سامان‌دهی گلزار شهدای روستایی قابل‌تقدیر است، اما انتظار داریم مزار شهدایی که نیاز به سامان‌دهی و بازسازی دارد هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، در این دیدار‌ها مسائل و مشکلات متعددی مطرح می‌شود و نیاز است تا مسائل مطروحه در دیدار‌ها جمع‌بندی و در جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

بی‌توجهی به خدمات و عملکرد شهرداری اهر عین بی‌انصافی است

کمال امید، شهردار اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه هر کاری که برای شهدا و خانواده‌های آنان انجام دهیم باز هم کم است، اظهار کرد: بنده اگر قصوری در قبال آن‌ها از طرف مجموعه شهرداری اهر شده باشد عذرخواهی می‌کنم و هر کاری که بتوانیم برای شهدا انجام دهیم منتی ندارد، چون افتخار می‌کنیم.

وی افزود: شهرداری اهر در سامان‌دهی و نگهداری گلزار شهدای دوران دفاع مقدس از نظر نگهبانی و تمیزکاری اصلاً کم‌کاری نداشته، ولی متأسفانه اقدامات و فعالیت‌های شهرداری اهر در بین دستگاه‌ها بیگانه می‌ماند نمی‌دانیم شاید اقدامات ما ارزشی ندارد به‌طوری که وقتی دستگاه‌ها می‌خواهند کاری انجام دهند پای شهرداری اهر به میان می‌آید، اما متأسفانه بعد از آن شهرداری را فراموش کرده و منکر خدمات این مجموعه می‌شوند.

شهردار اهر با اشاره به اینکه بی‌توجهی به خدمات و عملکرد شهرداری اهر در عین حال بی‌انصافی است، گفت: آیا غیر از این بوده که شهرداری اهر در تمامی برنامه‌ها در حد و توان همکاری کرده است؟ متأسفانه زمانی که در جایی از امورات گیر و پیچ وجود دارند همه به سمت شهرداری می‌آیند وقتی گیر و دار رفع شد شهرداری به‌کل فراموش می‌شود.

امید گفت: در بحث اشتغال فرزندان جانبازان و شاهد، شهرداری اهر در این خصوص شاید نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشترین جمعیت فرزندان شاهد را به کار گرفته است و در راستای حل مشکلات فرزندان شاهد و جانبازان در حد مقدورات کم نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شهدا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار