برنامه‌ میراث‌فرهنگی اصفهان برای به روزشدن و کارآمدی هنر «میناکاری»

معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی اصفهان از برنامه‌ریزی این معاونت برای به روزشدن و کارآمدی هنر «میناکاری» خبر داد و گفت : تا چند سال دیگر کارهای شاخص و یکدستی را در این هنر شاخص اصفهان شاهدخواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفرِ جعفر صالحی معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی اصفهان به هنرمندان اصفهانی توصیه کرد : ایده‌های نوین در ساخت صنایع دستی در نظر بگیرند چراکه اکنون دچار نوعی کلیشه در تهیه انواع و اقسام صنایع دستی شده‌ایم.

وی افزود : نمی‌توان انتظار داشت که به طور مثال در هنر میناکاری یا قلمزنی همواره از طرح‌های اسلیمی و ختایی استفاده کنیم و تا همیشه نیز از این نوع  هنر استقبال خوبی انجام شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در دنیای امروز باید مطابق سلیقه مشتری هنر خود را به روز و صنایع دستی تولید کنیم ، تاکید کرد : هم اکنون هنرمندان به نامی داریم که هم  طرح ختایی و اسلیمی در کنار طرح مورد سفارش مشتری استفاده می‌کنند  به نوعی که در کنار به روز بودن بر اصالت هنر خود تعهد دارند و می‌خواهند نشانی از هنر ایرانی نیز بر محصول نقش کنند و ما نیز این شیوه را تایید می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های یکسان و گاه ضعیفی که امروزه با توجه به گسترش آموزش در حوزه هنر میناکاری ایجاد شده است ،  ادامه داد : تمام تلاش خود را کردیم تا هنرهایی مانند میناکاری از حالت یکدست همیشگی خارج شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا تا چند سال دیگر  سال دیگر میناکاری از تزئینات صرف امروز خود خارج می‌شود و کارهای شاخص و یکدستی را در این هنر شاخص اصفهان شاهدخواهیم بود.

انتهای پیام/م

تا چند سال دیگر کارهای شاخص در هنر «میناکاری» اصفهان را شاهدخواهیم بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.