نشست فوری شورای امنیت برای بررسی نقض تحریم‌های کره شمالی

در پی ادعای آمریکا مبنی بر نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی، شورای امنیت نشست فوری تشکیل می‌دهد.

نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی نقض تحریمهای کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه وله، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز دوشنبه برای بررسی موضوع نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی نشست فوری تشکیل دهد.

نشست فوری شورای امنیت در پی گزارش اخیر آمریکا تشکیل می‌شود که مدعی شده کره شمالی طی ماه‌های گذشته در حال قاچاق ذغال‌سنگ و نقض تحریم‌های تسلیحاتی بوده است.

طبق بیانیه هیأت آمریکایی، در نشست شورای امنیت «اجرا و تقویت تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ بررسی می‌شود» که هدف از آنها اعمال فشار بر کره شمالی برای کنارگذاشتن سلاح‌های هسته‌ای است.

اوایل این هفته، واشنگتن خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای واکنش در مقابل آنچه به ادعای آمریکا تلاش برخی از کشورها برای تضعیف و مانع تراشی در مقابل تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ است، شد. اگرچه آمریکا به نام هیچ کشوری در این باره اشاره نکرده است اما مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور روز جمعه ادعا کرد روسیه در تلاش است تا کمیته سازمان ملل که مسئول ارزیابی انطباق تحریم‌هاست را تضعیف کند.

سازمان ملل در واکنش به اولین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال 2006 تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد. به دنبال آن و با گسترش آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ یانگ تحریم‌های سازمان ملل علیه برنامه هسته ای و موشک بالستیک آن افزایش یافت.

همچنین روزنامه وال ‌استریت ژورنال اخیراً گزارش داد یک کشتی از ناوگان نیروی دریایی آمریکا حامل خدمه نظامی از پنج کشور مختلف از جمله ژاپن و کره جنوبی کار نظارت بر کشتی‌های خارجی را که با نقض تحریم‌های سازمان ملل، اقدام به سوخت‌رسانی به کره شمالی می‌کنند، برعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
اين آمريكا كه خودش بزرگترين نقض كننده قوانين بين المللي تو دنياس چطور ميتونه عليه قانون شكني شكايت كنه
آخرین اخبار